Reguli de Nutritie, Sanatate si Longevitate

Reguli de Nutritie, Sanatate si Longevitate
Kudika
4 Septembrie 2013

Alimentatia corecta si sanatoasa ar trebui sa fie adecvata, echilibrata, controlata caloric, moderata si variata, sustin profesionistii reuniti la a doua editie a evenimentului ”Nutritie, Sanatate, Longevitate”, care a avut loc la sfarsitul lui august 2013, in Bucuresti.

Comunicat de presa

De aceasta data, nutritionistii au deschis dialogul cu medicii de familie in ceea ce priveste regulile unei nutritii echilibrate si sanatoase, avand in vedere ca medicul de familie reprezinta prima linie in comunicarea si interactiunea cu pacientul. Drept urmare, cunoasterea principiilor de baza ale unei alimentatii sanatoase este esentiala pentru ca medicii de familie sa educe, la randul lor, populatia cu privire la un stil de viata sanatos si echilibrat, promovand mesajul ”sa mancam moderat, sa ne miscam mai mult”.

Ce cuprinde farfuria sanatoasa?

Farfuria sanatoasa cuprinde o mare varietate de alimente, dar trebuie sa avem grija de cantitate si calitate, mai exact de proportii. Pornind de la piramida alimentara, regula de aur este sa reusim sa ne asiguram aportul caloric optim si substantele nutritive necesare bunei functionari a organismului. Astfel, alimentatia sanatoasa poate fi definita prin moderatie si variatie, pentru obtinerea unui echilibru caloric si nutritiv”, a declarat in cadrul evenimentului ”Sanatate, Nutritie, Longevitate”, prof.dr. Nicolae Hancu, nutritionist, membru de onoare al Academiei Romane.

Hidratarea, o componenta de baza a nutritiei sanatoase, a fost un alt subiect dezbatut in cadrul evenimentului. Dr. Rodica Tanasescu, presedintele Societatii Nationale de Medicina Familiei, a punctat: ”Calitatea vietii noastre si sanatatea noastra depind in buna masura de stilul de viata pe care il avem. Hidratarea si alimentatia corecta sunt factori esentiali si la indemana pentru a ne pastra in bune conditii minunea pe care ne-a daruit-o Dumnezeu: corpul nostru.

Oare ne facem timp sa consumam cei minim doi litri de lichide pe zi ? Oare stim cat este de important? Termoreglarea, epurarea organismului pe cale renala, realizarea proceselor metabolice sau lubrefierea cartilajelor, toate au nevoie de o inlocuire corecta si la timp a lichidelor pierdute. Sursele de apa sunt cele prezente in bauturi, dar si cele prezente in alimente. Apa, ceaiurile, infuziile de plante, sucurile, dar si apa din fructe, legume, supa, iaurt, sunt surse esentiale si la indemana tuturor”.

Prevenirea bolilor cronice legate de alimentatie si cresterea calitatii vietii sunt doua directii strategice de sanatate publica la nivel mondial.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri