Vitaminele sunt deosebit de importante pentru organism, practic nu am putea trai fara acestea.
A vorbi despre importanta vitaminelor reprezinta un subiect demn de un tratat, insa noi vom rezuma in cateva randuri cele mai importante informatii care merita retinute.

Beneficii surprinzătoare ale vitaminelor B

Prin urmare va invitam sa descoperiti mai jos exact ceea ce ar trebui sa stie orice persoana despre vitamine si alimente, astfel incat sa va puteti orienta in privinta alimentelor si a nutritiei sanatoase.
Va propunem si o imagine pe care o numim “harta” tocmai pentru ca va ghideaza in alegerile alimentare de zi cu zi.

ce vitamine contin alimentele ghidl vitaminelor

Harta alimentelor bogate in vitamine

Inainte de toate trebuie sa stiti ca exista vitamine hidrosolubile (se gasesc in alimente bogate in apa si se absorb daca veti consuma acele alimente) si liposolibile (prezente in alimente bogate in grasimi).

Suplimentele alimentare nu sunt la fel de eficiente ca alimentele, laboratorul nu poate imita atat de bine natura. Matricea alimentara in care nutrientii se gasesc in mod natural este aproape perfect compatibila cu mecanismele de absorbtie ale organismului. De aceea dieta este atat de importanta si de aceea chiar si suplimentele alimentare trebuie luate inainte de masa pentru ca vitaminele continute sa se absoarba.

ce vitamine contin alimentele ghidl vitaminelor alimente bogate in vitamina A

Vitamina A – beneficii si alimente care o contin

Beneficiile vitaminei A (retinol):
Puternic antioxidant;

  • Stimuleaza cresterea la copii si adolescenti;
  • Sporeste imunitatea;
  • Intretine vederea;
  • Stimuleaza cresterea intrauterina a fatului;
  • Mentine tineretea pielii si protejeaza impotriva acneei;
  • Ajuta la intarirea uneghiilor si parului;
  • Imbunatateste calitatea somnului;
  • Scade tensiunea arteriala;
  • Creste rezistenta naturala a pielii impotriva razelor nocive ale soarelui, previne arsurile solare si protejeaza pielea fata de cancer;

Alimente bogate in vitamina A:

Vitamina A se gaseste in: morcovi, napi, usturoi, frunze de spanac, rosii, piersici, macese, agude, portocale, castane, caise, banane, zmeura, coacaze, ananas, cereale, galbenus de ou, lapte integral, smantana sau unt.

Foto: ghidul vitaminelor si surse alimentare vitamina A @ Shutterstock.com

23 de lucruri pe care nu le stiai despre portocale
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: