Ce alimente iti plac cel mai mult? Preferintele nutritionale pot spune multe despre nevoile organismului tau.

Vitamina B1 - vitamina bunei dispozitii

Vitamina B1 (tiamina) este supranumita “vitamina bunei dispozitii” sau “vitamina performantei intelectuale” si este indispensabila sanatatii fizice si psihice.

Vitamina C: ajuta la formarea si mentinerea oaselor, a pielii si a vaselor de sange
ce vitamine contin alimentele ghidl vitaminelor alimente bogate in vitamina B1

Beneficiile vitaminei B1:

  • are rol in stimularea starii de bine, a optimismului, combatand depresia, anxietatea, oboseala si alte tulburari neuropsihice.
  • Imbunatateste functia musculara
  • este un excelent tonic cerebral;
  • ajuta in protectia ADN-ului;
  • joaca rol anticanceros;
  • scade tensiunea arteriala;
  • previne bolile de inima;
  • creste pragul de rezistenta la durere, astfel ca este un analgezic natural;
  • Este utila in prevenirea raului de mare, raului de inaltime, raului de avion etc.
  • imbunatateste digestia si tranzitul intestinal;
  • are efect detoxifiant.

Alimente care contin vitamina B1 (tiamina)

Alimentele bogate in vitamina B1 sunt: cerealele integrale, orezul nedecorticat, drojdia de bere, alunele, laptele gras, iaurtul, cartofii (dar nu prajiti), taratele, organele, carnea slaba majoritatea legumelor.

Foto: surse vitamina B1 @ Shutterstock.com

Beneficii surprinzătoare ale vitaminelor B

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: