Este foarte usor sa consumi zilnic o salata de legume proaspete sau murate. Exista atatea retete si sortimente incat este imposibil sa nu gasesti o solutie. Fie alegi o salata de rosii ca garnitura sau o salata de varza, fie consideri salata felul principal al mesei, daca adaugi peste, branza, carne sau fructe de mare. Poti adauga peste legume chiar si ou pentru a te bucura e un mic dejun perfect.

Salata verde pentru primavara: De ce sa o consumam mai des?

Salatele colorate si frumos ornate sunt si pe gustul copiilor, iar daca iesiti la restaurant cu siguranta puteti servi o salata.

Salatele se pot consuma in orice sezon, chiar si iarna cand poti consuma salata de muraturi sau varza murata.

Iata cateva motive deosebit de importante care te pot convinge sa mananci o salata aproape in fiecare zi.

Salata: un aport de fibre

Consumul de legume proaspete ne aduce un aport important de fibre, implicate in detoxifierea organismului, in scaderea absorbtiei colesterolului, dar si in preventia constipatiei.

Fibrele previn de asemenea aparitia cancerului digestiv, in special a cancerului de colon si sunt indicate in orice cura de slabire.

Consuma salate pentru a te bucura de beneficiile pe care fructele si legumele le aduc sanatatii

Studiile au demonstrat de-a lungul timpului ca fiecare leguma sau fruct prezinta anumite beneficii pentru sanatatea noastra, astfel ca pentru a ne mentine starea de bine nu ne putem lipsi de fructe si legume.

Iti recomand sa CITESTI: Medicina lui Dumnezeu: ALIMENTELE-ORGANE sau Doctrina Semnaturilor

Legumele verzi au in general un continut ridicat de fibre, de fier si vitamina C. Legumele portocalii sunt bogate in betacaroten si vitamina A, legumele rosii contin licopen si protejeaza inima, pe cand cele mov au cea mai intensa capacitate detoxifianta a organismului (contin resveratrol, cel mai puternic antioxidat din natura).

Citeste si: Alimentele negre: magie alba pentru sanatate

Mananca salata pentru a slabi si a te simti mai fericit

Studiile demonstreaza implicarea alimentatiei in determinarea starii psihice. Nu este de mirare ca ne simtim usori si plini de energie dupa o salata, pe cand dupa o masa grasa si copioasa suntem atonici si ne dorim sa dormim.

De asemenea legumele sunt cele mai sarace in calorii, fiind indicate adesea de catre nutritionisti in curele de slabire si detoxifiere. Daca iti doresti sa scazi in greutate, ar trebui sa dobandesti obiceiul de a manca o salata pe zi.

Mananca salata daca vrei sa consumi grasimi sanatoase

Iti recomandam sa adaugi in salate o lingurita de seminte crude, decorticate sau macinate. Poti miza pe seminte de in, seminte de canepa, seminte de chia, seminte de chimen, seminte de floarea-soarelui sau de dovleac, seminte de susan si asa mai departe. Vei descoperi ce gust minunat confera salatei o mana de seminte.

Semintele contin grasimi sanatoase de cea mai buna calitate, fiind mult mai benefice pentru organism decat uleiurile extravirgine.

Citeste si: beneficiile semintelor de canepa

Pune salata intr-un borcan. De ce toti trebuie sa facem asta?
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: