Kefirul vine de la cuvantul din limba turca keif ce inseamna senzatia de bine dupa ce mananci. De secole, kefirului i s-au atribuit puteri vindecatoare, fiind totodata introdus in diverse diete pentru mentinerea siluetei.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!
dieta cu kefir

Dieta cu kefir: ce promite si care sunt principiile nutritionale

Kefirul se numara printre putinele alimente probiotice, prezentand numeroase efecte in organismul nostru: mentine tonusul sistemului imunitar, scade factorii inflamatorii, sustine concentratia de calciu in oase, previne candidoza, combate constipatia etc.

Principiile acestei diete constau in:

  • Se evita consumul de paine, cartofi si orez pe toata perioada dietei;
  • Se evita consumul de ulei, inclusiv extravirgin. Aveti grija la preparatele care contin ulei, acestea trebuie evitate;
  • Avand in vedere regula de mai sus, este deja clar ca nu se va consuma niciun aliment prajit, dar nici fast food;
  • Se vor evita condimentele – condimentele obosesc ficatul, iar aceasta dieta prezinta, cum spuneam mai sus, efecte detoxifiante generale;
  • Singurele lichide permise din zi: kefir si apa plata;
  • Este obligatorie o masa principala lichida in fiecare zi – o portie de supa sau ciorba, fara paine desigur;
  • Nu se consuma deloc fructe si niciun aliment care contine zahar (cititi eticheta kefirului astfel incat sa nu prezinte adaos de zahar);

Dieta cu kefir: meniu

Aceasta dieta dureaza 7 zile si poate fi reluata dupa o pauza de 3 saptamani de alimentatie normala.

In primele doua zile si ultimele doua zile ale dietei veti consuma:

  • La micul dejun: o cana de kefir simplu;
  • Gustare: doua linguri de caju si doua linguri de migdale – necoapte!
  • Masa de pranz - o salata mare care contine: 3 rosii taiate cuburi, o legatura de patrunjel si una de marar tocate f marunt, doua felii de branza date prin razatoare, o lingura de mix de seminte crude macinate (la rasnita sau in mojar) sau pudra de canepa, o lingurita pudra de silimarina din armurariu, un avocado taiat cuburi.
  • Gustarea de dupa-amiaza: o cana de kefir.
  • Cina: o portie sau doua de cioba sau supa vegana – puteti manca mai multe portii, astfel incat sa nu ramaneti cu o senzatie puternica de foame.

Atentie: este posibil ca in aceasta perioada sa faceti sevraj fata de dulce, sevraj care apare mai ales daca obisnuiti sa consumati des paine, dulciuri, sucuri, fainoase, biscuitei sau paste. Sevrajul se manifesta printr-o stare de rau instalata brusc, cu senzatie de foame iminenta (scade glucoza in sange) si usor tremur periferic. Acesta senzatie dispare in 5 minute de repaus si calm, pentru ca se vor mobiliza grasimile din zonele grase, acestea urmand a fi metabolizate in ficat si transformate in glucoza, ori depozitele de glicogen deja formate vor fi folosite, restabilindu-se astfel „de la sine” valorile glicemiei si raul disparand. Puteti purta un cub de zahar in geanta pe care il tineti pe limba in criza pret de 2-3 minute pana se topeste complet si sevrajul dispare. Citeste continuarea articolului in pagina 2 >>

Diete de 7 zile. Te ajuta sa slabesti rapid si fara efort!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: