Kudika
28 Octombrie 2009

Desi exista destule alternative alimentare sanatoase si totodata gustoase, totusi cele mai preferate raman alimentele hipercalorice, bogate in grasimi, fie datorita confortului de a le consuma la serviciu sau acasa fara a mai pierde vremea gatind, fie pentru ca pur si simplu nu suntem educati in stilul sanatos de alimentati sau ni se face pofta trecand pe langa numeroasele restaurante sau vitrine ale unor cofetarii ce ne prezinta produse foarte apetisante.

Desi nutritionistii incearca sa informeze cat mai mult oamenii cu privre la alimentatia sanatoasa, totusi in jurul nostru sunt destul de multe capcane alimentare.

1. Prajiturile si nestapanaita pofta de dulce

Cu cat mancam mai multe alimente dulci, cu atat nevoia de dulce devine mai mare. Este adevarat ca o nutritie echilibrata cuprinde si glucide, chiar in proportie mare de 55% (30% proteine si 15% grasimi), insa este importanta si asocierea acestor glucide. Spre exemplu zaharurile provenite din fructe sau cereale integrale sunt foarte sanatoase, insa cele combinate cu grasimi, cum este cazul prajiturilor cu crema sau a cornurilor cu ciocolata ori a produselor de patiserie sunt daunatoare organismului si predispun la ingrasare. Oamenii au inceput sa consume din ce in ce mai multe produse fast food, sa manance la restaurant si sa consume dulciuri. De aceea rata obezitatii este in crestere.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: