Sa incepem o dieta este relativ usor: te simti satula, iar intr-o seara in timp ce infuleci o ciocolata iti privesti coapsele si iei mareata hotarare: “Gata! Asa nu se mai poate! De maine tin regim!”

Foto: Beyonce fara Photoshop!

Presupunand ca in urmatoarea zi nu incepem o dieta de infometare (asa cum multe dintre noi avem prostul obicei), ca pe langa o alimentatie echilibrata facem si putin sport, atunci in scurt timp rezultatele incep sa se vada. Trece o saptamana, trec doua si apoi, chiar daca dieta devine din ce in ce mai insuportabila, nu reusim sa mai slabim nici macar un gram. Acest moment este foarte periculos fiindca reprezinta frecvent primul pas catre tulburarile de alimentatie. Ne aflam in fata fazei de platou cand organismul, deja obisnuit sa primeasca un aport redus de alimente, incepe sa reduca din cantitatea de energie utilizata fiindca, prin definitie, organismul uman este programat sa se conserve.

Ce este de facut pentru a depasi faza de platou?

Iata cateva dintre cele mai populare idei care te pot ajuta sa depasesti faza de platou:

1. Schimba stilul de alimentatie!

Nutritionistii ne invata sa schimbam tipul alimentatiei. Spre exemplu, atunci cand am tinut o dieta pe baza de lipide, trebuie sa optam pentru glucide si invers. Sau cand am scazut mult cantitatea de alimente, trebuie sa imbogatim dieta cu alimente voluminoase, insa cu un continut caloric scazut.

2. Foloseste suplimente pe baza de crom!

Este un fapt dovedit ca aportul insuficient de crom se asociaza cu nevoia de reglare a insulinei redata prin “pofte”. Cantitatea de crom din organism scade odata cu varsta. In plus cromul este rapid consumat in timpul efortului fizic intens. Asadar trebuie suplimentat aportul!

3. Schimba tipul de exercitiu fizic pe care il practici!

Daca practici aerobic, incearca jogging; daca mergi in general la fitness, orienteaza-te catre aerobic. Daca le-ai incercat pe toate acestea, ar fi interesant sa mergi la inot. Important este sa faci o schimbare in modul de consum al energiei. O alta varianta este cresterea tipului alocat exercitiului fizic.

4. Incearca o dieta de detoxifiere!

Pentru a trece de faza de platou ai nevoie de un mic “soc”, un fel de restartare a metabolismului. Poti sa impusti doi iepuri dintr-o lovitura: sa detoxifici organismul si sa ii dai socul de care are nevoie. Iata o sugestie de cura de detoxifiere.

Sport cu profesionisti: 4 exercitii care ard 500 de calorii si tonifica posteriorul
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: