Cum ne ingrasam sanatos?

Cum ne ingrasam sanatos?

Tendinta generala este de a mediatiza diete de slabire, iar persoanele care doresc sa se ingrase sunt privite cu suspiciune. Acest trend este relativ justificat de cotele alarmante ale obezitatii. In Romania sunt aproximativ 4,5 milioane de persoane obeze si 3,5 de persoane supraponderale.

Tendinta generala este de a mediatiza diete de slabire, iar persoanele care doresc sa se ingrase sunt privite cu suspiciune. Acest trend este relativ justificat de cotele alarmante ale obezitatii. In Romania sunt aproximativ 4,5 milioane de persoane obeze si 3,5 de persoane supraponderale.

Bineinteles ca se pune accentul pe probleme care afecteaza majoritatea, dar nu trebuie sa omitem faptul ca si persoanele foarte slabe intampina sau pot intampina probleme de sanatate. Cel mai des se intampla ca sistemul imunitar sa fie mai fragil, sau ca sistemul osos sa fie afectat. Aceste probleme sunt valabile atat pentru persoanele care pur si simplu nu se pot ingrasa, cat si pentru cele care tin diete alimentare foarte restrictive.

Exista foarte putine articole referitoare la cure de ingrasare si, drept rezultat, au aparut numeroase mituri, numeroase sfaturi ineficiente care pun in pericol sanatatea.

Conceptia comuna este ca pentru a te ingrasa trebuie sa faci exact contrariul dietelor de slabire: mancare bogata in grasimi, dulciuri, mese copioase, ore tarzii pentru cina. Aceste pot conduce la ingrasare, dar organismul va fi dat complet peste cap. Mai mult, unele persoane pur si simplu sunt predispuse la a fi mai slabe si aproape orice ar face nu reusesc sa castige in greutate.

Iata cateva sfaturi pentru ingrasare:

-Primul lucru pe care trebui sa il faci este sa consumi mai multe calorii; acestea nu trebuie sa provina din mancaruri nesanatoase de tip fast food si trebuie sa ai o dieta echilibrata care sa cuprinda toate grupele de alimente. Poti sa calculezi numarul de calorii pe care il consumi zilnic si sa cresti acest numar cu 500. Nu este indicat sa dublezi cantitatea de alimente consumate de la inceput, pentru ca vei periclita sanatatea organismului.

- Fa exercitii fizice. Fitness-ul este ideal, dar nu te concentra pe exercitii de intensitate mare, ci pe cele de rezistenta (cum ar fi ridicarea de greutati). Banda de alergat, stepper-ul, bicicleta te ajuta mai degraba la scaderea in greutate. La fel si aerobicul. Poti merge si la inot sau la gimnastica. Ideal ar fi daca te-ai putea inscrie la o sala unde un antrenor iti poate concepe un plan de exercitii individualizat. Un alt avantaj al exercitiilor fizice este dat si de faptul ca iti va creste pofta de mancare.

Vizionare placuta


Kudika
24 Octombrie 2007
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri