Kudika
14 Mai 2009

Mancarea din fast-food-uri nu este in top 3 alimente care dauneaza sanatatii conform studiului Atitudini si perceptii fata de alimentatia sanatoasa

1. FAST-FOOD-urile SI ALIMENTATIA SANATOASA

Mancarea din fast-food-uri nu este in top 3 alimente care dauneaza sanatatii conform studiului “Atitudini si perceptii fata de alimentatia sanatoasa”.

Romanii din mediul urban cu varsta cuprinsa intre 15 si 60 de ani declara ca adopta o alimentatie sanatoasa (62%) si de asemenea, se considera informati in ceea ce priveste regulile unei alimentatii sanatoase. Solicitati sa mentioneze care sunt alimentele pe care trebuie sa le consume foarte rar, pe primul loc se afla carnea de porc (58%), urmata de grasimi – un titlu generic (24%), dulciuri (18%), bauturile alcoolice (15%), zaharul alb (14%). Prajelile – chiar daca nu sunt un ingredient – au fost mentionate de 13% dintre respondenti si de asemenea, intr-un procent asemanator bauturile carbogazoase si mezelurile (aprox. 13%). Fast-food-ul este abia pe locul 9 si aceasta se datoreaza campaniilor de comunicare in care se pune acentual pe prospetime, natural, introducerea legumelor ca ingredient principal. Ideea de promovare este foarte buna avand in vedere ca legumele si fructele sunt pe primul loc, fiind mentionate de 80% dintre romani ca fiind alimente ce trebuie consummate foarte des pentru a avea o alimentatie sanatoasa. Carnea de pui ocupa locul doi in acest top, urmata de carnea de peste.

2. PRINCIPIILE ALIMENTATIEI SANATOASE – SUNTEM LA ZI CU ELE!

“Romanii reinventeaza topul celor 3 alimente care constituie principiile unei alimentatii sanatoase”

Majoritatea persoanelor din mediul urban cu varsta cuprinsa intre 15 si 60 de ani este interesata de informatii despre alimentatia sanatoasa (87%), considerand ca ele pot fi usor accesate. Cel mai mult le cauta pe Internet (site-uri specializate)-38% mentiuni, urmat de TV si rubricile specializate din ziare si reviste (31% mentiuni fiecare). La sursele cu expertiza (medic sau revistele specializate) apeleaza mult mai putini (de la medic isi iau astfel de informatii doar 4%). Categoria cea mai interesata de astfel de informatii este reprezentata de femeile de 45-60 ani, cu educatie superioara si cu functii de conducere, care fac cumparaturile curente in gospodarie si care locuiesc in Bucuresti. Sursele lor preferate de informare sunt, in ordine, revistele specializate, ziarele cu rubrici specializate, medicul/farmacistul. Persoanele care cauta informatii mai rar (1-4 ori pe luna) prefera emisiunile TV si site-urile specializate, acestea fiind mai la indemana.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: