Pastila de a doua zi luata de doua ori in mai putin de o luna

Pastila de a doua zi luata de doua ori in mai putin de o luna
Kudika
18 August 2009

In prospectul pilulelor contraceptiei de urgenta sau asa-numitei pilule de a doua zi scrie ca aceasta contraceptie postcoitala nu trebuie folosita mai des de doua ori pe an. Insa nu specifica exact care poate fi diferenta de timp intre doua administrari.

In prospectul pilulelor contraceptiei de urgenta sau asa-numitei pilule de a doua zi scrie ca aceasta contraceptie postcoitala nu trebuie folosita mai des de doua ori pe an sau intre doua menstre, depinde de pastile. Insa nu specifica exact care poate fi diferenta de timp intre doua administrari.

Ce se intampla, spre exemplu, daca cele doua administrari au loc in mai putin de o saptamana? Aceste pastile au efecte hormonale puternice, astfel ca administrarea lor produce cu siguranta o perturbare a echilibrului hormonal care are ca scop impiedicarea aparitiei unei sarcini. Daca este administrata in timp util, contraceptia de urgenta prezinta siguranta destul de mare. Perturbarile hormonale rezultate in urma administrarii acestor pilule peste o doza acceptata pot fi destul de serioase.

Pe Forumul Healthy am intalnit o astfel de discutie deschisa de cititoarea noastra Emilia care ne spune: "Buna, de curand mi-am complicat viata aventurandu-ma intr-o relatie cu un tip care "nu este adeptul" prezervativului, iar eu tocmai am facut o pauza de la anticonceptionale. In mai putin de o saptamana am luat postinor (pilula de urgenta) de doua ori. Stiam ca acesta nu este indicat sa fie administrat decat o data pe luna, si ca poate provoca anumite stari de disconfort, ameteli, oboseala, insa dupa ce am luat a doua oara, dupa contactul sexual neprotejat, m-am simtit extrem de rau, am avut zile intregi de vegetare in pat, aveam senzatia ca creierul meu face mari pauze in functionare. Bineinteles ca nu am intrebat nici un medic, pentru ca mi-e foarte teama de un posibil rezultat. As vrtea sa stiu daca si voi ati facut prostia asta ca mine, sa faceti exces de postinor, ce reactii ati avut si ce urmari poate avea? Va multumesc, nu ma criticati prea tare.... mi-e de ajuns automustrarea."

healthy0505 ii raspunde: "aoleu!
nu este recomandat sa iei mai mult de 2 ori pe AN. tocmai pt ca deregleaza organismul, ciclul menstrual.
cred ca trebuie sa iti revii mai intai, apoi sa consulti un medic specialist (ginecologul tau sau poti sa ceri ajutor la un cabinet de planificare familiala)."

Didi9_miss a trecut printr-o situatie similara: "Buna, sa stii ca si eu am patit la fel si acum traiesc cu urmarile si nu mai rezist, eram si eu la pauza de anti si am luat in 2 saptamani pilula de urgenta. Fiind plecata din tara am luat aceasta pilula si cred eu este mai tare ca postinorul de aici , pt ca am luat si postinor in 2 sap cat eram in tara acu cativa ani si nu am avut nimic, acum am dereglari de ciclu , mi-a aparut un chist si ciclul ma tine 2 3 saptamani , sunt si eu ff alarmata pt ca am impresia ca odata ma ingras odata slabesc, iar transpir ff mult si parca imi creste parul pe corp , am fost si la ginecolog, si mi a dat ergomet atat doar , nu stiu nici eu ce sa mai fac , eu sper sa revina tot la normal dupa ce iau anti din nou desi ma indoiesc pt ca de cateva luni am aceasta problema , poate cineva ma sfatuieste si pe mine ce sa fac. Sper ca tu sa nu ai pb asa cum am eu . Multa sanatate!"

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri