Probleme care pot sa apara in timpul administrarii anticonceptionalelor

Probleme care pot sa apara in timpul administrarii anticonceptionalelor
Kudika
3 Martie 2010

Metodele contraceptive hormonale sunt alese de cele mai multe femei, insa, ca orice pastila, pilulele contraceptive pot prezenta si efecte adverse.

Metodele contraceptive hormonale sunt alese de cele mai multe femei, insa, ca orice pastila, pilulele contraceptive pot prezenta si efecte adverse.

Farmacologia atrage atentia asupra multor probleme pe care contraceptivele orale le pot da, incepand de la tulburari gastro-intestinale si culminand cu probleme ale glandei mamare, cu sangerari menstruale anormale sau “obositea” ficatului. Vom discuta in randurile de mai jos cateva atitudini pe care femeia ar trebui sa le ia in cazul in care a hotarat sa ia pilule contraceptive.

Privind in ansamblu metodele contraceptive, adesea cele mai potrivite pentru o viata sexuala sigura si spontana cu un partener stabil par a fi pilulele contraceptive.

Tulburarile gastro-intestinale si hepatice

contraceptivePentru a evita tulburarile gastro-intestinale care pot sa apara la administrarea pilulelor contraceptive si penru a elimina efectele metabolizarii in ficat a tuturor constituientilor pilulelor medicii au constituit inelul contraceptiv. Acesta evita “calea interna” de administrare si deci elimina din start mai multe probleme care ar fi aparut in cazul piluelor contraceptive. Daca totusi doriti sa continuati cu pilulele, medicii recomanda sa aveti o dieta adecvata si sa beti cu apa aceste pilule, caci migrarea greoaie a acestora pe esofag ii pot leza mucoasa (sunt relatate leziuni ale mucoasei esofagiene datorita inghitirii medicamentelor fara apa, printre care cele mai multe sunt date de pilulele contraceptive). Deasemenea o hranire adecvata apara mucoasa gastrica si intestinala de posibile agresiuni si asigura nutrientii necesari unei bune functionari hepatice. Medicii recomanda o cura de tonifiere hepatica anuala.

Tulburarile menstruale

Uneori pot sa apara tulburari menstruale la administrarea de anticonceptionale sau sangerari anormale. Adesea cauza care sta la baza aparitiei acestor tulburari este reprezentata de ora la care femeia ia pilulele. Daca le iei la ore diferite este firesc, mai ales in primele luni de la administrare, sa apara mici tulburari menstruale si hormonale. Intreaba medicul despre problemele pe care le intampini si respecta intocmai prospectul piluelor.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri