Setari Cookie-uri

Primul compendiu care aduce impreuna parintele si copilul cu dizabilitati

INFORMAREA si ACTIUNEA sunt directiile care au ghidat conceperea acestui compendiu.

Comunicat de presa

• In compendiu, sunt incluse toate alternativele educationale recunoscute in Romania, fiind, totodata, a doua publicatie care reuneste toate cele 6 metode alternative;
• Educatia copiilor cu cerinte educationale speciale constituie, inca, o provocare pentru sistemul de invatamant romanesc;
• Compendiu abordeaza subiecte precum abandonul scolar, politicile educationale pentru copiii cu cerinte educative speciale sau aplicarea metodelor alternative pentru diferite categorii de dizabilitati.

Communication for Community a lansat compendiul „Educatie Alternativa”, dedicat tuturor celor care iau parte la educatia copiilor cu cerinte educative speciale. Aceasta lucrare face parte din programul "Sa redescoperim scoala", derulat in perioada martie 2011 – martie 2013 prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa Prioritara 2, „Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii”, Domeniul Major de Interventie 2.2. „Prevenirea si corectarea parasirii timpurii a scolii” si este implementat in parteneriat cu Consiliul Judetean Dambovita.

Citește și:

”Pe parcursul proiectului ‹Sa redescoperim scoala›, am intalnit o multime de parinti care pur si simplu nu isi cunosteau copiii, fiind preocupati pe gasirea de noi terapii si terapeuti sau resurse pentru a-si permite aceste tratamente. Asa ne-a venit ideea elaborarii unei astfel de lucrari”, declara Simona Danciu, coordonator stiintific al compendiului.

INFORMAREA si ACTIUNEA sunt directiile care au ghidat conceperea acestui compendiu.

Informatiile se refera la cerintele educationale speciale, legislatie, traseul educational si dreptul la educatie de calitate pentru copiii cu dizabilitati, dar si la riscul de parasire timpurie a scolii de catre acestia.

Prin activitatile organizate si desfasurate in cadrul proiectului „Sa redescoperim scoala”, am adus impreuna copiii, parintii si specialistii. Adaptarea activitatilor fiecarui tip de dizabilitate, recunoasterea specialistului si sustinerea parintelui ca resursa in educatie constituie directii de actiune prin care promovam incluziunea atat in mediul scolar, cat si in afara lui.

Citește și:

„Speram sincer ca lucrarea sa contribuie la o mai buna si corecta intelegere a problematicii copiilor cu nevoi speciale si, implicit, a necesitatii unui program educational coerent, care sa urmareasca obtinerea maximumului de autonomie posibil pentru copil”, adauga Simona Danciu.

Compendiul este structurat pe 7 capitole, care abordeaza teme precum: abandonul scolar, politici educationale pentru copiii cu cerinte educative speciale, aplicarea metodelor alternative la diferite categorii de dizabilitati sau rolul specialistului in desfasurarea activitatilor.

Foto: copii dizabilitati @Shutterstock.com

Vizionare placuta


Kudika
27 Decembrie 2013
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.