INFORMAREA si ACTIUNEA sunt directiile care au ghidat conceperea acestui compendiu.
”Alternativele educationale pot constitui o varianta de educatie pentru copiii cu nevoi speciale, fiind bazate pe teorii pedagogice si utilizand metode si strategii centrate pe elev si pe progresul acestuia. In lucrare sunt prezentate alternativele recunoscute in Romania: Waldorf, Montessori, Step by step, Freinet, Jena si Pedagogia curativa”, a mai adaugat Simona Danciu.
Aceasta mai este de parere ca prezenta copiilor cu dizabilitati in scolile de masa nu scade deloc din calitatea actului educational.
Compendiul va putea fi procurat, gratis, de la sediul Asociatiei C4C – Communication for Community din Bld. Mihail Kogalniceanu nr. 53, sector 5, Bucuresti.
Aceasta lucrare vine in contextul in care educatia copiilor cu cerinte educationale speciale constituie o provocare pentru sistemul de invatamant romanesc.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Primul pas spre plăcere conștientă: Cum alegi prima jucărie sexuală din viața ta
- Primul Summit Internațional pentru Investiții Imobiliare din Ras Al Khaimah inaugurează o nouă etapă de creștere și oportunități
- Primul Program de Studiu Dual Universitar în Licență din România oferă bursă, licență și experiență practică
Considerata prea scumpa, in unele cazuri ineficienta, neadaptata nevoilor si particularitatilor psihoindividuale ale copiilor cu deficiente, educatia copiilor cu nevoi speciale a fost supusa in ultimii ani reformei care a cuprins intregul sistem de educatie.
Reducerea numarului scolilor speciale si integrarea copiilor cu dizabilitati in invatamantul de masa au constituit, in Romania, politici educationale implementate brusc, fara o pregatire suficienta a sistemului educational, provocand confuzie, teama de respingere si autoizolare.
Atitudinea discriminatorie si etichetarea copiilor cu cerinte educationale speciale se manifesta si in mediul scolar, fiind insotita, de cele mai multe ori, de rusinea parintilor si rezistenta in a recunoaste dificultatile cu care se confrunta copiii lor. Astfel, le este diminuata implicarea si participarea la actul educational.