Atitudine si sanatate: exercitii pentru coloana

Atitudine si sanatate: exercitii pentru coloana
Kudika
18 Martie 2009

Chiar daca nu toti oamenii sunt frumosi, sunt insa unele persoane care, in ciuda faptului ca nu au un aspect ca smuls din reviste, ne fascineaza prin atitudinea lor. Expresia de ôom cu coloana vertebralaö isi are originile chiar in pozitia fizica a corpului, omul sigur pe sine, care se ingrijeste atat de imagine cat si sanatate, elegant, care are o pozitie dreapta.

2. Coloana toracala

Pentru coloana toracala foarte importante sunt exercitiile bratelor. Intindeti bratele la nivelul umerilor (ca si cum ati lua forma unei cruci) si indoiti-le. Trageti de doua ori de coate in spate, cat mai mult, apoi intindeti mainile si trageti de palme in spate, cat mai mult, ca si cum ati dori sa le atingeti. Nu trisati prin coborarea bratelor, ele trebuie sa ramana la acelasi nivel cu umerii. Faceti acest exercitiu de 20 de ori. Apoi ridicati un brat in spatele urechii, iar celalalt pe langa corp. Trageti de ambele brate cat mai in spate de cate doua ori, apoi schimbati bratele (celalalt sus). Nu indoiti bratele in timpul exercitiului, palmele sunt intine. Repetati miscarea de 20 de ori. Apoi atat bratul de sus cat si cel de jos le indoiti pe langa corp in incercarea de a le uni la spate (palma in palma). Schimbati apoi bratele. Daca ati reusit sa le uniti, ramaneti in pozitie timp de 1-2 minute.

Mai apoi aveti nevoie de un cordon (curea, prosop etc). Duceti bratele paralele in fata si prindeti cordonul cu ambele maini, la distanta. Apoi rotiti bratele pana in spate si din nou le rotiti in fata. Cercul rotirii trebuie sa aiba 360 de grade, de langa corp (in fata) tot pana langa corp (in spate). Distanta cordonului la inceputul exercitiului este (adesea) mai mare decat distanta dintre umeri. Tot exersand zi de zi, aceasta distanta dintre maini se va micsora, ideal este sa ajungeti la o distanta pe cordon (intre maini) cat jumatatea distantei dintre umeri. Faceti aceste rotiri de 30 de ori.

3. Coloana lombara

Pentru coloana lombara: extensiile sunt cele mai bune. Va intindeti pe podea pe burta, cu mainila la ceafa. Faceti ridicari de trunchi cat mai sus (20) tinand pe loc picioarele (acestea sunt intinse si apropiate). Apoi duceti bratele sub cap si ridicati doar picioarele, mentinand pe loc trunchiul (tot 20 de ridicari). Dupa aceea duceti mainile la ceafa si faceti exercitiile combinate, ridicand in acelasi timp cat mai sus si trunghiul si picioarele. Mai apoi, cu picioarele departate si mainile in sold efecuati aplecari ale trunchiului in fata si in spate, apoi laterale si in final rotiri de trunchi.

Tot pentru coloana lombara faceti aplecari pana jos cu picioarele departate, astfel incat sa atingeti cu palmele podeaua. Apoi in aceeasi pozitie duceti palmele in spatele calcaielor. Dupa cateva astfel de aplecari (10-20) apropiati picioarele si incercati sa va apropiati capul cat mai aproape de genuchi.

Sper ca aceste exercitii sa va fie de folos si sa simtiti cat mai curand imbunatatiri ale starii dumneavoastra de zi cu zi.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri