Atitudine si sanatate: exercitii pentru coloana

Atitudine si sanatate: exercitii pentru coloana
Kudika
18 Martie 2009

Chiar daca nu toti oamenii sunt frumosi, sunt insa unele persoane care, in ciuda faptului ca nu au un aspect ca smuls din reviste, ne fascineaza prin atitudinea lor. Expresia de ôom cu coloana vertebralaö isi are originile chiar in pozitia fizica a corpului, omul sigur pe sine, care se ingrijeste atat de imagine cat si sanatate, elegant, care are o pozitie dreapta.

Iata deci ca sanatatea coloanei vertebrale nu ne ajuta doar in privinta imaginii, ci are serioase influente asupra sanatatii.

Exercitii simple pentru mentinerea pozitiei corecte a coloanei

Coloana este mentinuta in pozitie in special de catre muschii paravertebrali, cei mai importanti fiind erecorii (ridicatorii) spinali. Toti acesti muschi ai coloanei se prind intr-un mod tipic de vertebre permitand atat miscarea acestora cat si mentinerea in pozitie normala (evitand, spre exemplu, tasarea sau herniile de disc). Daca micile activitati fizice va lipsesc, acesti muschi se slabesc, acesta fiind primul pas catre patologiile de coloana si cele secundare acestora.

Exercitiile pentru coloana sunt numeroase si in general poti fi adaptate sau create pentru fiecare persoana in parte. Noi vi le propunem pe cele generale, usor de realizat si cu efecte benefice asupra fiecarui segment vertebral, acoperind astfel intreaga coloana vertebrala.

Trebuie sa aveti grija ca inaintea acestor exercitii de coloana sa va incalziti prin exercitii usoare, altfel riscati blocaje si dureri foarte mari. Incepeti printr-o alergare usoara pe loc timp de cateva minute.

1. Pentru coloana cervicala

Aceste exercitii nu pot fi izolate strict la nivelul coloanei cervicale, ele implicand si bratele, umerii, muschii superiori ai spatelui si restul coloanei mobile.

Exercitii ale capului: cu picioarele departate si mainile in sold efectuati exercitii de miscare a capului. Intai coborati in fata si in spate, cu incercarea de a atinge cu barbia pieptul si cu ceafa coloana prin miscarea ampla a gatului (nu doar a capului). Apoi capul il miscati lateral, incercand sa atingeti umarul. Apoi rotiti capul ca si cum ati dori sa priviti in spate, cand spre stanga, cand spre dreapta. Faceti apoi rotiri ample ale capului. Mai apoi, pe o margine tare (spatarul de la canapea sau marginea patului) intindeti-va pe spate, insa de la nivelul umarului sa fiti in aer, fara sprijin pe vreun suport. Lasati usor capul sa cada si veti simti o durere usoara intre umeri. Ramaneti in aceasta pozitie 2-3 minute (atentie, exercitiul acesta nu este recomandat celor cu hipertensiune craniana sau care au in antecedente accidente vasculare cerebrale).

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri