Lintea se bucura de mare succes la curtea faraonilor egipteni, dupa cum indica frescele din epoca domniei lui Ramses al II-lea. Nici asirienii nu erau straini de cultivarea lintei. Se pare ca lintea era cultivata chiar in vestitele gradini suspendate ale Babilonului, in secolul al VIII-lea i.H. Treptat, culturile de linte s-au raspandit in Grecia antica, insa aici lintea era vazuta ca alimentul saracilor. De altfel, despre noii imbogatiti ai vremii se spunea, ironic, ca lintea nu mai era pe gustul lor... De-a lungul timpului, lintea a devenit un aliment de baza.

Horoscopul SANATATII: descopera ce iti rezerva astrele in aceasta saptamana

Lintea este o sursa importanta de antioxidanti, compusii care apara celulele organismului de actiunea nociva a radicalilor liberi, raspunzatori de aparitia afectiunilor cardiovasculare, a anumitor tipuri de cancer si a altor boli asociate imbatranirii.

La fel ca toate leguminoasele, lintea este bogata atat in fibre solubile, cat mai ales in fibre insolubile. Fibrele solubile pot contribui la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin actiunea de normalizare a nivelului de colesterol din sange. Tot fibrele solubile pot ajuta la un control mai bun al diabetului de tip 2, prin incetinirea asimilarii glucozei din alimente. La randul lor, fibrele insolubile sunt eficiente in combaterea constipatiei, prin usurarea tranzitului intestinal.

Lintea este o sursa excelenta de minerale, dintre care se disting fosforul, fierul, zincul si magneziul. Fosforul joaca un rol vital in mentinerea sanatatii oaselor si a dintilor. In plus, fosforul contribuie la dezvoltarea si regenerarea tesuturilor si la stabilizarea pH-ului sangvin. La randul sau, fierul este esential pentru transportul oxigenului in organism si pentru formarea globulelor rosii in sange. Zincul intra in reactiile imunitare si accelereaza cicatrizarea ranilor. Magneziul intra in actiunile enzimatice si intareste sistemul imunitar.

Alaturi de minerale, lintea se mai remarca si prin continutul important de vitamine, in special de vitamine din grupul B (B1, B2, B3, B5, B6 si B9). Dintre acestea, vitamina B9, cunoscuta si sub numele de acid folic, joaca un rol major in producerea materialului genetic de tip ADN si ARN, in buna functionare a sistemului nervos si a sistemului imunitar. Acidul folic este indispensabil femeilor insarcinate, pentru ca ajuta la dezvoltarea sanatoasa a fatului.

Horoscopul SANATATII: afla ce iti rezerva ASTRELE in aceasta saptamana
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: