Cantitati mari de colesterol in organism pot duce la boli de inima. Colesterolul exista fie ca HDL, fie ca LDL. Colesterolul "rau" LDL este raspandit in corp si se depune pe vase sub forma de ateroscleroza in vreme ce colesterolul HDL ajuta la eliminarea colesterolului LDL din organism.

7 Alimente sanatoase care ajuta la scaderea colesterolului „rau”.


1 Samburi si seminte

Nucile si semintele sunt alimente foarte sanatoase, bogate in fibre, proteine, acizi grasi mononesaturati, antioxidanti, vitamine si minerale.

Patru greseli pe care le faci cand gatesti cu ulei de masline
Avand un continut bogat in lipide sanatoase, samburii ajuta la reducerea colesterolului „rau” – LDL colesterol si a trigliceridelor din sange. Se recomanda consumul de :

  • Migdale
  • Alune de padure
  • Nuci pecan
  • Samburi de pin
  • Fistic
  • Nuci

Consumul zilnic al unor cantitati moderate de nuci, in jur de 50 g/cantitatea care incape intr-un pumn (deoarece sunt bogate caloric), protejeaza impotriva bolilor cardiovasculare, prin continutul bogat de acizi grasi omega 3 (mai ales nucile). Se pot consuma in salate, supe, iaurt.

2 Peste

Pestele contine acizi grasi omega 3 si omega 6 care ajuta la reducerea colesterolului si scade riscul aterosclerozei. Se recomanda consumul a 100g de peste de doua ori pe saptamana :

  • Somon
  • Ton
  • Sardine
  • Macrou
  • Pastrav
  • Hering

Atentie! Daca pestele este prajit, isi pierde toate proprietatile benefice pentru sanatate. Este bine sa fie gatit la abur, pe gratar sau la cuptor.

sursa foto:sxc.hu

Scad COLESTEROLUL rau: consumul moderat de bere, uleiul de masline si soia
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: