Ciresele sunt considerate cele mai sarace fructe in calorii, practic un castron de cirese contine aproximativ 25 de calorii. Pe de alta parte ciresele sunt esente de vitamine, minerate si fitonutrienti, inmagazinand o cantitate insemnata de substante sanatoase intr-o singura... cireasa!

7 Cele mai BUNE alimente pentru CREIER

beneficii cirese

Culoarea rosie a cireselor este data de antociani – antioxidanti importanti pentru organismul nostru. Ciresele mai contin vitamina A, vitamina E, vitamina C si in cantitati mai mici vitamina K si D. Contin de asemenea magneziu, zinc, sodiu, clor, vitamine din complexul B (acid folic, niacina, riboflavina) precum si cantitati semnificative de fier si potasiu.

Atentie insa, samburii de cirese sunt toxici, la fel si frunzele. Desigur, daca ati inghitit cativa samburi, nu veti pati nimic, insa in cantitati mai mari pot declansa reactii adverse asemanatoare unei intoxicatii. De aceea este indicat sa mancati ciresele fara samburi.

Beneficiile cireselor pentru sanatate

Ciresele subtiaza talia

Un bol de cirese poate inlocui usor o masa, pentru ca ofera o senzatie de satietate datorita continutului ridicat in fibre. Pe de alta parte, tocmai am discutat mai sus despre numarul de calorii continut de un castron de cirese – este atat de mic, incat parca nu ati fi mancat nimic daca ne gandim din punctul de vedere al caloriilor. Insa nu uitati cati nutrienti sanatosi contin ciresele!

Ciresele ajuta la detoxifierea organismului

Bogate in antioxidanti, dar si in vitamine si minerale care intretin functiile metabolice la nivel celular, ciresele pot fi introduse in orice cura de detoxifiere de sezon.

Ciresele ajuta la imbunatatirea somnului

Ciresele se numara printre putinele alimente care contin o substanta foarte asemanatoare melatoninei, un hormon care scade usor temperatura corpului (de aici si senzatia de racorire dupa o portie de cirese) si induce somnolenta. Melatonina este de asemenea raspunzatoare de o serie de procese de refacere a organismului, procese care au loc doar in timpul somnului.

Tot melatonina regleaza ciclul cardiac si previne imbatranirea, fiind totodata implicata in functionarea sistemului imunitar. Citeste continuarea articolului in pagina 2 >>

"Merele de aur": Gutuile, un adevarat izvor de sanatate pentru organism
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: