Bucura-te de beneficiile saunei

Bucura-te de beneficiile saunei
Kudika
9 Ianuarie 2009

Sauna a ramas la fel de populara ca si in timpurile in care aceasta a aparut. Ba mai mult, acum este cunoscuta pe scara mondiala si apreciata pentru beneficiile sale desavarsite. Indiferent de anotimp, efectele saunei vor fi resimtite dupa primul minut de aburi si caldura, iar iarna veti simti mult mai putin frigul si raceala va sta la distanta de voi.

Sauna a ramas la fel de populara ca si in timpurile in care aceasta a aparut. Ba mai mult, acum este cunoscuta pe scara mondiala si apreciata pentru beneficiile sale desavarsite. Indiferent de anotimp, efectele saunei vor fi resimtite dupa primul minut de “aburi si caldura”, iar iarna veti simti mult mai putin frigul si raceala va sta la distanta de voi.

Acum sauna o intalnim peste tot, in salile de fitness, la spa, in casele de sanatate si chiar in casa oamenilor. A investi intr-o sauna pe care sa o ai la tine acasa nu inseamna foarte mult, cu conditia sa nu stai la bloc.

Beneficiile saunei

Intarirea sistemului imunitar si prevenirea racelilor

Datorita caldurii sale si a umiditatii din aer (mai ales in cazul saunei clasice) sauna are menirea de a facilita unele procese din organism, cum ar fi sinteza de anticorpi, distrugerea bacteriilor si virusurilor atat de la nivelul pielii cat si respiratoriu, caci microorganismele patogene nu rezista la temperaturile la care ne expunem in timpul saunei.

Sauna este echivalenta exercitiilor cardio

In timpul saunei organismul sufera modificari ale sistemului cardio-respirator echivalente cu cele din timpul exercitiilor cardio sustin medicii in urma unor studii. Sauna mareste ritmul inimii, dilata arterele, scade tensiunea, deschide capilarele din zone inchise, vascularizand int-un procent excelent tesuturile organismului, oxigeneaza trupul, vascularizeaza toata suprafata pileii, intinerind-o, catifeland-o, stimuleaza cresterea parului si ii previne caderea, accelereaza cresterea unghiilor si totodata mentine pielea hidratata.

Imbunatateste functiile respiratorii

Aerul din plamani trebuie sa fie mai cald si totodata sa aiba o umiditate mult mai mare decat a aerului atmosferic, caci tesutul pulmonar este captusit cu un lichid (surfactantul pulmonar). Sauna, avand un aer fierbinte si bine umidificat, dilata capilarele pulmonare, intensifica respiratia si deci aportul de oxigen ce patrunde in sange si ajunge la tesuturi, mentine o umiditate optima in plamani si totodata imbunatateste vascularizatia mucoaselor respiratorii, de la cea nazala pana la cea a bronhiilor.

Detoxificare

Prin transpiratie se elimina o mare aprte a toxinelor din corp, restul fiind eliminate prin urinare pe cale renala. Sauna intensifica procesele de transpiratie si totodata provoaca diureza (de aceea se recomanda ca inainte de sauna sa nu consumati lichide si sa mergeti la toaleta).

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri