6 sfaturi simple pentru a-ti imbunatati vederea

6 sfaturi simple pentru a-ti imbunatati vederea
Kudika
31 Mai 2010

In ingrijirea de zi cu zi vederea este neglijata, desi ochii sunt organe sensibile a caror structuri se pot degrada in timp. Va propunem cateva masuri simple prin care va puteti ingriji vederea si chiar imbunatati.

In ingrijirea de zi cu zi vederea este neglijata, desi ochii sunt organe sensibile a caror structuri se pot degrada in timp. Va propunem cateva masuri simple prin care va puteti ingriji vederea si chiar imbunatati.

Cauzele afectiunilor oftalmologice

imbunatatirea vederiiUn mare dusman al ochilor pare sa fie varsta, cu cat adaugam ani cu atat ochii devin mai vulnerabili, avand nevoie de tot mai multa ingrijire. Odata cu varsta, elasticitatea si transparenta unor structuri oculare tind sa scada, la fel si functiile nervilor optitici si totodata creste considerabil riscul unor boli precum glaucom, cataracta, dar si hipermetropie (vedera buna la distante mari, dar foarte slaba la distante mici). Alte cauze ale afectiunilor oftalmologice: predispozitia genetica, fumatul, alcoolul, sedentarismul, colesterolul, bolile cardiace sau metabolice (diabetul), alte afectiuni cronice, nepurtarea ochelarilor de vedere si de soare etc.

Sfaturi simple pentru a va proteja vederea

Alimentatia

Alimentatia este poate cel mai important factor in protectia vederii, dar si a sanatatii generale. Hranirea elementelor globului ocular, pastrarea tensiunii arteriale (prin dieta care tine in frau colesterolul dar si cea in cazul diabeticilor) care protejeaza vasele retinei, nutritia adecvata care mentine sanatatea neuronilor ce intra in alcatuirea nervilor si tracturilor optice, alimentatia bogata in vitamine care asigura precursorii chimici ai vederii (pigmenti precum rodopsina sau iodopsine), principala vitamina implicata in mecanismele vederii fiind A, care are ca precursor beta-carotenul etc. Astfel, alimentele sugerate pentru mentinerea sanatatii vizuale sunt in special fructele si legumele colorate: rosii, morcovi, caise, piersici, capsune, varza, mango, spanac, migdale, seminte de floarea-soarelui, dar si alimente de origine animala precum oua, lapte, carne de pui, peste sau curcan.

Lucrul la calculator

Calculatorul afecteaza vederea incepand cu afectarea retinei, dar ducand totodata si la sindromul ochilor uscati, la iritatii ale conjunctivei, la obosirea muschilor extrinseci dar si intrinseci ai globului ocular etc. De aceea se recomanda sa faceti pauze la fiecare 30 de minute in care sa va detasati de calculator, sa priviti departe, in zare, pentru readaptarea vederii si sa va tineti ochii acoperiti timp de 1-2 minute, intunericul relaxand ochii si retina. Reveniti apoi la activitatea respectiva, urmand sa faceti o alta pauza peste o jumatate de ora. Daca simtiti ca nu reusiti sa clipiti suficient de des si ochii va sunt usor iritati atunci cumparati picaturi artificiale de la farmacie pentru a reduce riscul aparitiei sindromului de ochi uscati, un sindrom destul de frecvent in randul celor care stau mai mult de 5 ore pe zi in fata calculatorului.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri