Setari Cookie-uri

Ce trebuie sa stii despre protectia solara pe timp de vara

La inceputul sezonului estival, Comisia Europeana atrage atentia consumatorilor cu privire la importanta unei protectii adecvate impotriva soarelui in aceasta vara si le reaminteste sa caute sistemul de etichetare mai clar pe produsele de protectie solara. Noile etichete - inclusiv un nou logo sau semn distinctiv UVA pe produse si interzicerea termenilor care induc in eroare, cum ar fi „ecran solar total” sau „protectie totala” – constituie un raspuns la o recomandare a Comisiei privind produsele de protectie solara adoptata in septembrie 2006. Comisia isi propune, de asemenea, sa le reaminteasca consumatorilor ca, din numeroase motive, produsele de protectie solara nu trebuie sa reprezinte decat unul dintre mijloacele necesare pentru a se proteja de radiatiile ultraviolete ale soarelui.

- Ar trebui folositi termeni standardizati (protectie „scazuta”, „medie”, „ridicata” si „foarte ridicata”) alaturi de traditionalii factori de protectie solara (SPF - sun protection factors) pentru a inlesni orientarea la alegerea produsului de protectie solara corespunzator.
- Un sistem de etichetare mai bun privind protectia impotriva UVA: in timp ce radiatiile UVB cauzeaza „arsuri solare”, radiatiile UVA cauzeaza imbatranirea prematura a pielii si dereglari ale sistemului imunitar uman. Ambele tipuri de radiatii cresc riscul aparitiei cancerului de piele. Asa-numitul „factor de protectie solara” (SPF) se refera numai la nivelul echivalent de arsura (radiatie UVB), dar nu si la efectele similare ale radiatiei UVA. Produsele de protectie solara care asigura protectie numai impotriva radiatiilor UVB pot da un sentiment fals de siguranta, intrucat acestea permit radiatiilor periculoase UVA sa ajunga la piele.
- In prezent, industria incepe sa aplice pe etichetele produselor un semn distinctiv standardizat UVA, care indica un nivel minim de protectie impotriva radiatiilor UVA, acesta crescand in acelasi timp cu sporirea factorului de protectie solara si bazandu-se pe o metoda de testare standardizata.

Date privind punerea in aplicare a recomandarii Comisiei
Citește și:

Colipa (Asociatia europeana care reprezinta industria produselor cosmetice, a articolelor de toaleta si a parfumurilor) a efectuat, pentru a doua oara, o ancheta in randul membrilor sai pentru a cerceta situatia pietei UE din 2009 in ceea ce priveste nivelul de conformitate al produselor de protectie solara cu recomandarea UE.

- In ceea ce priveste nivelul necesar de protectie impotriva radiatiilor UVA in produsele de protectie solara (un raport minim de 1:3 de protectie impotriva UVA comparativ cu protectia impotriva UVB), 96% dintre produse sunt conforme cu recomandarea UE.
- In ceea ce priveste utilizarea noului logo UVA, 95% dintre produsele de protectie solara folosesc logoul UVA standardizat al Colipa – ceea ce permite consumatorilor sa recunoasca cu usurinta produsele care ofera o protectie adecvata impotriva UVA.
- In ansamblu, ancheta efectuata de Colipa arata ca dispozitiile in materie de protectie impotriva UVA ale recomandarii Comisiei Europene din 2006 au patruns cu adevarat pe piata UE. Practic fiecare produs de protectie solara oferit consumatorilor este in conformitate cu asteptarile Comisiei Europene.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
2 Iulie 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.