9 metode pentru intarirea imunitatii

Cu totii am auzit de imunitate, ne-am vaccinat, unii au luat si diverse alte medicamente pentru intarirea sistemului imun, dar ce este de fapt imunitatea ? Daca veti cauta intr-un dictionar ori ati facut-o deja veti afla ca imunitatea reprezinta un sistem de aparare si lupta impotriva agentilor patogeni. Oare chiar asta inseamna imunitate ? Ei bine, sistemul imun este mai mult decat atat.

Odihna

In timpul somnului foarte multe procese de regenerare sunt activate. Studii neurologice de specilitate au demonstrat ca sistemul nostru nervos si mai ales creierul este mult mai activ in timpul somnului decat in starea de veghe. In timpul somnului sunt secretati in cantitati mari unii neurotransmitatori, iar procesele de regenerare sunt intense, astfel toate mecanismele de protectie celulare, tisulare si sistemice sunt refacute, urmand apoi sa functioneze din nou otpim in starea de veghe.

Fructe si legume

Fructele si legumele sunt bogate atat in vitamina C, cat si in alte vitamie si minerale, fiind foarte importante pentru buna functionare a organismului si desfasurarea proceselor de aparare impotriva infectiilor. Sistemul imunitar are nevoie de multe vitamine si minerale pentru a functiona in tot ansamblul sau, asadar se recomanda sa consumati macar doua fructe pe zi si o salata sau mancare de legume.

Retail jobs

Sportul

Sportul mareste cantitatea de sange, regleaza metabolismul, creste functiile celulare prin aportul de nutrienti si deasemenea creste oxigenarea tisulara astfel incat toate sistemele organismului functioneaza mai bie, ajuta organismul sa reziste in fata infectiilor, dar si in fata unor factori care ar putea scadea activitatea sistemului imunitar, cum sunt frigul, umiditatea, stresul etc. Printre cele mai importante “arme” impotriva stresului se numara sportul, fiind considerat una dintre cele mai puternice activitati care combate optim toate modificarile produse de stres.

Baile fierbinti, masajul si sauna

Baile fierbinti, masajul si sauna au rolul de a mobiliza sangele in si din musculatura, de a creste circulatia in unele zone ale organismului pe care le folosim mai rar, fiind deosebit de utile pentru persoanele cu munca de birou sau care au un stil de viata mai sedentar. Acestea prezinta printre alte roluri si pe acela de creastere a imunitatii si a rezistentei la frig, intarind totodata sistemul cardio-vascular.

Vizionare placuta


Kudika
30 Octombrie 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri