Setari Cookie-uri

Imaginile de pe pachetele de tigari influenteaza comportamentul

Studiul realizat la nivelul adolescentilor Impactul pictogramelor de pe pachetele de tigari asupra adolescentilor din Romania a aratat ca aproximativ jumatate dintre adolescenti au atitudini si comportamente de respingere fata de tigari din cauza imaginilor inscrise pe pachetele de tigari.

Introducerea pictogramelor a influentat si atitudinea fumatorilor adulti: daca inainte de introducerea pictogramelor, 21% manifestau dezgust/scarba fata de pachetul de tigari, dupa 6 luni, procentul acestora a crescut la 35%, iar dupa 12 luni, aproape jumatate dintre fumatori (44%) manifesta dezgust/scarba. Similar, procentul celor care resimt teama/neliniste creste de la 26,2% la 30,6%, iar la un an se ridica la 34%.

Mai mult, la un an de la introducerea pictogramelor, procentul celor care si-au modificat comportamentul de fumator acoperind textul/imaginea a crescut de la 4,7%, la 28,2%, iar cei care afirma ca ar cere vanzatorului pachete fara avertismente sunt in numar mai mare (de la 7,9% la 35,7%). Aceste date indica faptul ca atractivitatea pachetelor s-a redus ca urmare a inscriptionarii cu imagini si ca mesajele transmise de acestea nu ii lasa pe adulti indiferenti. Aceste schimbari reprezinta un pas important in luarea deciziei de a renunta la fumat. Procentul celor care au declarat ca vor sa renunte la fumat ca urmare a pictogramelor a crescut de la 21,4% la 28%, dupa 6 luni de la introducerea lor.

Citește și:

Cele doua studii demonstreaza impactul pozitiv pe care imaginile de pe pachetele de tigari il au asupra atitudinilor şi comportamentelor legate de fumat ale adolescentilor şi adultilor din Romania.

De aceea, adresam tuturor comerciantilor de produse din tutun solicitarea de a expune pachetele de tigari astfel incat imaginile sa poata fi observate de cumparatori. In acest mod, dorim sa descurajam copiii si adolescentii sa inceapa sa fumeze si sa incurajam adultii sa renunte la fumat.

Vizionare placuta


Kudika
5 Noiembrie 2009
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.