Trucuri de zi cu zi pentru sanatatea creierului tau

Trucuri de zi cu zi pentru sanatatea creierului tau

De la creier pornesc multe, incepand cu feircirea interioara si multumirea de sine si culminand cu boli, caci majoritatea bolilor neinfectioase sunt strans legate de trairile noastre interioare, iar psihicul... depinde si de sanatatea creierului nostru. Creierul consuma foarte multa energie, aproximativ 20% din totalul oxigenului dintr-un inspir este consumat de creier, iar acest consum creste in cazul eforturilor intelectuale. `Asadar, sa invatam mici trucuri prin care ne protejam sanatatea creierului.

De la creier pornesc multe, incepand cu feircirea interioara si multumirea de sine si culminand cu boli, caci majoritatea bolilor neinfectioase sunt strans legate de trairile noastre interioare, iar psihicul... depinde si de sanatatea creierului nostru. Creierul consuma foarte multa energie, aproximativ 20% din totalul oxigenului dintr-un inspir este consumat de creier, iar acest consum creste in cazul eforturilor intelectuale. `Asadar, sa invatam mici trucuri prin care ne protejam sanatatea creierului.


Cteva informatii despre necesitatile sistemului nervos

Neuronii pot avea axonul imbracat in mielina, o teaca ce asigura transmiterea mult mai rapida a impulsurilor nervoase. De asemenea pentru sanatatea neuronala este nevoie in special de vitamine din complexul B, dar si de o cantitate adecvata de glucoza in sange, caci principalul combustibil al creierului este glucoza (de aceea se recomanda sa luati aportul zilnic de dulce din fructe si legume, precum si din cereale). Tot pentru creier si in general pentru sanatatea si integritatea tuturor membranelor celulelor din organism corpul nostru are nevoie de un aport suficient de acizi grasi omega 3 si omega 6.

Echilibrul dopaminei

Dopamina este un neurotransmitator implicat in starea de bine si de optimism pe care ar trebui sa o resimtim in fiecare zi. Cresterea dopaminei poate fi influentata de cosnumul de dulciuri si de alimente grase, de unde poate si placerea de a consuma aceste alimente, insa pe cat de repede creste secretia de dopamina, pe atat de repede scade in cazul consumului de dulciuri sau grasimi. Pentru a mentine constanta secretia de dopamina se recomanda sa consumati dulcele din fructe, legume si cereale, acestea din urma continand zaharuri cu absorbtie lenta care ofera in primele ore ale diminetii o sursa constanta de energie si zaharuri pentru creier si restul organismului. O alta metoda de a creste secretia de dopamina este reprezentata de consumul alimentelor care contin fenilalanina, un precursor al dopaminei. Aceasta se gaseste in sfecla rosie, oua, carne slaba, soia, seminte, migdale, cereale.

Starea de veghe

Uneori ni se poate intampla sa avem o stare de somnolenta si de lene pur si simplu, chiar daca am dormit ca de obicei. Eliminarea starii de somnolenta si “trezirea” corticala ar trebuie sa se realizeze inca de dimineata. De aceea o ceasca de cafea este foarte utila sanatatii (dar nu mai mult de doua cesti pe zi, caci niciun exces nu este bun). Puteti consuma de asemenea cacao cu lapte dimineata. Cafeaua decofeinizata se pare ca nu este indicata decat persoanelor care sufera de anumite boli, un om sanatos are nevoie de o doza de cafeina zilnic, aceasta nu-i aduce decat beneficii.

Vizionare placuta


Kudika
13 Mai 2010
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri