Urmarile neplacute ale lucrului la birou afla cum le poti combate

Urmarile neplacute ale lucrului la birou  afla cum le poti combate
Kudika
1 Iunie 2010

Datorita evolutiei si industrializarii, tot mai multe job-uri dar si alte activitati ajung sa fie efectuate in fata calculatorului, stand pe scaun, ceea ce ne schimba modul de viata intr-unul sedentar. Sedentarismul nu trebuie confundat cu programul de sport si exercitiile fizice. Daca petreceti majoritatea timpului din zi in fata calculatorului si mergeti pe jos zilnic 30 de minute, aceasta nu inseamna ca aveti un stil de viata activ.

Datorita evolutiei si industrializarii, tot mai multe job-uri dar si alte activitati ajung sa fie efectuate in fata calculatorului, stand pe scaun, ceea ce ne schimba modul de viata intr-unul sedentar. Sedentarismul nu trebuie confundat cu programul de sport si exercitiile fizice. Daca petreceti majoritatea timpului din zi in fata calculatorului si mergeti pe jos zilnic 30 de minute, aceasta nu inseamna ca aveti un stil de viata activ.

Sedentarismul aduce din pacate multe riscuri pentru sanatate, riscuri ce creeaza un lant intreg de afectiuni secundare primelor aparute. Specialistii sustin ca munca pe scaun este mult mai daunatoarea decat cea care presupune statul in picioare pentru ca in cazul celei din urma muschii posturali isi mentin tonusul si activitatea este intotdeauna mai dinamica. In timpul muncii la birou insa aproape toata musculatura este relaxata, coloana tinde sa se curbeze si sa se taseze, respiratia este ingreunata, organele abdominale sufera si ele presiuni, sangele nu este mobilizat din depozite, un mare numar de capilare raman inchise ceea ce scade considerabil oxigenarea organismului, metabolismul bazal este mult incetinit si asa mai departe.

Surplusul de kilograme

Specialistii sugereaza ca la fiecare jumatate de ora cei care lucreaza la birou ar trebui sa se ridice si sa faca macar deplasari scurte, fie numai pentru a-si umple un pahar cu apa sau pentru a-si lua o cafea. Aceste scurte miscari sunt utile pentru incordarea muschilor posturali si reduc considerabil riscurile de boala.

mancare la birouIndiferent daca aveti un abonament la sala sau nu, este important sa va mentineti o pozitie corecta pe scaun, incercand sa nu va rezemati de spatar ci sa va aduceti usor in fata corpul, sa tineti coloana dreapta, inclusiv gatul, sa nu-l aplecati in fata. Chiar si cei care obisnuiesc sa faca putina miscare, insa fara sa adopte un program intens, pot observa largirea circumferintei taliei de cand lucreaza la birou. Acordati o atentie sportia dietei, mancati in special cruditati.

Riscul de boli cardiovasculare si diabet

Cresterea numarului de kilograme peste normal duce ca un lant al slabiciunilor la cresterea riscului pentur boli cardiovasculare si diabet. Insa bolile cardiovasculare sunt potentate si de sedentarism, stres, dieta inadecvata, la fel si diabetul. Aceste boli se sutin reciproc. Munca la birou duce, conform studiilor efectuate in ultimii ani, si la cresterea tensiunii arteriale.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri