Urmarile neplacute ale lucrului la birou ľ afla cum le poti combate

Datorita evolutiei si industrializarii, tot mai multe job-uri dar si alte activitati ajung sa fie efectuate in fata calculatorului, stand pe scaun, ceea ce ne schimba modul de viata intr-unul sedentar. Sedentarismul nu trebuie confundat cu programul de sport si exercitiile fizice. Daca petreceti majoritatea timpului din zi in fata calculatorului si mergeti pe jos zilnic 30 de minute, aceasta nu inseamna ca aveti un stil de viata activ.

Probleme ale coloanei vertebrale

Aproape toate persoanele care au lucrat mai mult de doi ani la birou fara a avea un program de exercitii fizice pentru mobilitate sufera de probleme ale coloanei vertebrale, in special de acelea care tin de postura. De asemenea munca la birou duce si la rigidizarea articulatiilor si pierderea mobilitatii.

Riscul de varice

Desi se spune ca riscul de varice apare in special la cei care lucreaza in picioare, toturi si la acestia riscul este mia mic decat in cazul celor care lucreaza la birou pentru ca tonicitatea musculaturii picioarelor ajuta intoarcerea venoasa, insa in timpul statului pe scaun muschii picioarelor sunt relaxati, bazinul presat, adasar intoarcerea venoasa este si mai mult ingreunata.

Digestia si respiratia

In pozitia sezanda coloana se curbeaza si in felul acesta respiratia se produce mai greu, dar si digestia prin presiunile de ordine mecanica ce sunt aplicate organelor digestive abdominale.

Retail jobs

Ce este de facut?

Specialistii recomanda cateva masuri simple pentru a reduce riscurile in privinta sanatatii pentru cei care lucreaza la birou:
- Incercati la fiecare jumatate de ora sa va ridicati de pe scaun;
- Nu faceti un obicei din a va rezema de spatarul scaunului;
- Nu tineti picioarele incrucisate, in felul acesta aduceti presiuni si mai mari la nivelul bzinului si totodata favorizati aparitia varicelor prin ingreunarea intoarcerii venoase;
- Incercati sa va tineti coloana dreapta in timp ce stati pe scaun;
- Programati-va zilnic un timp de exercitii fizice care sa includa cateva minute de bicicleta sau alergare, dar si exercitii de mobilitate;
- Adoptati o dieta sanatoasa si beti doi litri de lichide pe zi. Nu mancati mult la o masa, mai bine mancati putin si mai des.

Un articol de Iulia Dibu

Vizionare placuta


Kudika
1 Iunie 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri