5 conduite pentru a preveni cancerul

5 conduite pentru a preveni cancerul
Kudika
20 Iulie 2010

Carnerul o notiune ce straneste fiori reci si taie rasuflarea reprezinta o afectiune care se poate manifesta la orice nivel, in orice organ, in orice tesut, peste tot purtand denumirea de cancer datorita aparitiei unor atipii celulare cu diviziune haotica si agresivitate puternica asupra tesuturilor din jur.

Carnerul – o notiune ce straneste fiori reci si taie rasuflarea – reprezinta o afectiune care se poate manifesta la orice nivel, in orice organ, in orice tesut, peste tot purtand denumirea de “cancer” datorita aparitiei unor atipii celulare cu diviziune haotica si agresivitate puternica asupra tesuturilor din jur.

alimentatieDesi tinta acestei patologii poate fi orice tesut al corpului si cauzele care declanseaza cancerul ar putea fi particularizate in functie de zona afectata, totusi exista cateva motive generale si comune ce duc la aceasta patologie si asupra carora medicina preventiva atrage puternic atentia. Exista astfel posibilitatea de a scadea mult riscul aparitiei cancerului, indiferent de bagajul genetic sau alti factori pe care cu greu ii putem evita, si aceasta o putem face prin stilul de viata. Aceste conduite sanatoase sunt adesea neglijate de cea mai mare parte a populatiei si iata despre ce este vorba.

5 conduite pentru a preveni cancerul

1. Sportul
Stiati ca cea mai eficienta metoda antistres este sportul? Aceasta pentru ca organismul nostru este programat genetic din timpuri stravechi in asa fel incat hormonii stresului sa fie “anihilati” prin sport. Srabunii nostri mergeau la vanatoare, iar stresul major era intalnirea cu un animal de prada fata de care fugeau sau incercau sa il invinga prin forta fizica. Totodata prin sport organismul este bine oxigenat si chiar produce o cantitate mai mare de sange astfel incat sa poata sustine volemic un efort fizic. Asadar in urma sportului sunt sustinute toate functiile celulare.

2. Odihna
Se spune ca un adult ar trebui sa doarma intre 6 si 8 ore pe noapte, insa trebuie sa se inteleaga si care sunt acele ore in care somnul este cu adevarat eficient. Spre exemplu suplinirea lipsei somnului din timpul noptii cu cateva ore dormite in timpul zilei nu este o solutie. In timpul noptii organismul se regenereaza, iar anumiti hormoni cu ritm nictemeral sunt secretati in timpul somnului de noapte. De aceea este foarte important sa se doarma in aceasta perioada, mai exact intre22:00 si 5 sau 6 dimineata (in functie de secretia de cortizol a fiecaruia). Asadar intre aceste ore este bine sa dormiti, in special intre 22:00 si 02:00 noaptea.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri