5 metode pentru a combate stresul

5 metode pentru a combate stresul

Stresul reprezinta in zilele noastre o problema comuna, cu intensitati variabile insa din fericire cu totii detinem capacitati de adaptare in fata acestuia. Desi stresul este perceput ca ceva rau, exista si un stres pozitiv, astfel putem vorbi despre distres ( stresul produs de probleme) sau eustres (stresul produs de o bucurie prea mare).

Astfel cand un bartran cardiac isi vede nepoata intoarsa din strainatate dupa ani de zile si este teribil de fericit, poate face un infarct datorita intensitatii emotiilor, iata deci cum un eustres isi exercita influentele negative, adica are la baza o bucurie sau ceva placut, dar rezultatul este unul neplacut. Un alt exemplu ar fi un pictor pasionat de meseria lui care se suprasolicita si sfarseste in sindromul oboselii cronice.

In ceea ce priveste distresul, vom folosi definitia data de John E. Newman: “Stresul este sentimentul pe care il simti atunci cand percepi o diferenta intre ceea ce ai si ceea ce vrei. Cu cat diferenta este mai mare si cu cat chestiunea este mai importanta pentru tine, cu atat mai mare este potentialul pentru stres”.

5 metode usoare de a scapa de stres

5 metode usoare de a scapa de stres

Pozitivismul

A fi pozitivista este o arta si necesita educatie, nu poti hotara pus si simplu: ”Gata, din acest moment sunt pozitivista” si sa reusesti aceasta. Insa dobandirea mentalitatii pozitiviste are la baza mai multe practici, dintre care cele mai usor de realizat ar fi:

  • Inainte sa pleci din casa si de fiecare data cand mergi la baie priveste-te in oglinda, apoi zambeste larg, incercand sa exprimi bucurie si fericire calma, dulce. Priveste-te astefel. Ceea ce nu stii este ca pentru a face acest lucru mintea iti va zbura in mod involuntar spre o amintire placuta, frumoasa iar creierul tau reactioneaza pozitiv la un astfel de stimul, secretand endorfine si serotonice, hormoni ai fericirii. Daca zambesti fericita, vei ajunge sa te simti astfel. Studii de medicina si psihosomatica (psihologie medicala) au demonstrat ca oamenii care zambesc mai des, fie si fortati de job, sunt mai fericiti si mai putin stresati.
  • Citeste in fiecare zi macar cateva pagini, indiferent de carte. Astfel vei patrunde intr-o atmosfera ce iti antreneaza imaginatia pe de o parte, dar pe de alta parte te detaseaza totoal de problemele cotidiene, te indroduce practic intr-o alta lume. Si mai interesant ar fi sa scrii ceva, sa tii un jurnal in care poti fi sincera sau poti inventa orice, o lume in care tu esti demiurg...

Vizionare placuta


Kudika
27 Iulie 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri