Fortifica-ti imunitatea - 6 pasi simpli si eficienti

Fortifica-ti imunitatea - 6 pasi simpli si eficienti
Kudika
15 Octombrie 2010

Imunitatea ne este mereu pusa la incercare atat de factorii de mediu, cat si de cei interni ca rezultat al stilului nostu de viata. Temperatura, alimentatia, stresul lipsa odihnei, lipsa sportului toate acestea contribuie la scaderea imunitatii.

Imunitatea ne este mereu pusa la incercare atat de factorii de mediu, cat si de cei interni ca rezultat al stilului nostu de viata. Temperatura, alimentatia, stresul lipsa odihnei, lipsa sportului – toate acestea contribuie la scaderea imunitatii.

Scaderea imunitatii duce la cresterea riscului unor patologii si infectii, dintre cele mai frecvente enumeram: racelile, candidoza, unele infectii orale, rinitele, infectiile de rinichi, infectii genitale etc.

intarirea imunitatiiCum ne putem intari imunitatea?

Imunitatea este crescuta in special printr-un stil de viata sanatos, dar si o gandire pozitiva. Iata cum va puteti stimula imunitatea in mod natural.

Alimentatia

Cele mai imunostimulante alimente sunt fructele, legumele, lactatele (in special iaurturile), dar si mierea. Aceste alimente consumate zilnic va asigura suportul de vitamine, minerale si proteine suficient pentru ca sistemul imun sa aiba toate elementele de facbricatie a anticorpilor.

Hidratarea

Hidratarea este necesara pentru ca ofera mediul de nelipsit al tuturor proceselor metabolice: apa. Atunci cand nu ne hidratam suficient toate organele noastre sufera, ci nu doar rinichiul, chiar si sistemul nervos central (suferinta poate duce pana la aparitia durerilor de cap), chiar daca noi nu simtim o simptomatologie clara a insuficientei hidratari, decat o instalare gradata a starii de oboseala. De asemenea pentru mentinerea siluetei hidratarea este extrem de importanta si tot printr-o buna hidratare ajutam organismul sa se detoxifice. Procesele sistemului imunitar sunt de asemenea strict dpendente de presiunea osmotica si mediul lichid intra si extracelular, precum si mediul circulant (sange, limfa).

Somnul

Odihna este indispensabila sanatatii si trebuie respectate mai multe reguli atunci cand vorbim de somn. In primul rand trebuie sa dormiti intr-un program pe care sa-l respectati zilnic si care sa fie obligatoriu noaptea (atentie pentru cei care lucreaza pe timpul noptii). Orele ideale sunt intre 22:00 si 05:00, fiindca intre aceste ore se desfasoara ritmul nictemeral al unor hormoni vitali. Incepand cu ora 22:00 (cu aproximatie, caci difera de la om la om) incepe secretia unor hormoni foarte importanti pentru regenerarea organismului si restabilirea echilibrului psihic, eliminarea stresului fizic si emotional. Unul dintre acesti hormoni, numit melatonina, se pare ca este secretat strict in prezenta intunericului la anumite ore, orice stimul luminos care trece prin pleoape si ajunge la retina inhiba acest hormon. Asadar, jaluzelele trase, televizorul si orice alta sursa de limina inchise daca doriti un somn cu adevarat sanatos. Inainte de trezire, dimineata, corpul sufera din nou anumite modificari si impulsuri hormonale, dintre care cel mai important este spike-ul cortizolului, cunoscut ca principal hormon implicat in managementul stresului intern.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri