Sedentarismul te poate ucide

Studiul, publicat in revista Diabetologia, a analizat 18 studii existente care implica aproape 800.000 de oameni. Fiecare dintre studiile evaluate au folosit masuratori diferite – de la timpul petrecut in fata televizorului (mai mult sau mai putin de 14 ore, saptamanal), la raportarile privind timpul in care subiectii au stat asezati de-a lungul unei zile (mai putin de 3 ore sau mai mult de 8).

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Acest lucru face dificila stabilirea unei limite absolute de timp dincolo de care sedentarismul este nociv pentru sanatate. Totusi, conducatoarea studiului, Dr. Emma Wilmot, a concluzionat ca este clar faptul ca persoanele cu o sedentaritate indelungata au un risc mai mare de diabet zaharat, boli de inima si moarte decat cei care limiteaza aceasta perioada de inactivitate fizica. Insa chiar si pentru acestia din urma, „lipsa miscarii ramane un risc important pentru sanatate”.

Oamenii se conving ca au un stil de viata sanatos daca fac miscare timp de 30 de minute zilnic. Daca, mergi la sala de sport dupa ce ai stat la birou toata ziua, in timp ce colegul tau se duce acasa sa priveasca la TV, ai mai multe sanse sa ai o stare de sanatate mai buna decat acesta. Dar nu e de ajuns, trebuie sa te gandesti serios si la celelelate 23.5 ore din zi", a adaugat Dr. Emma Wilmot.

“Rezultatele acestui nou studiu, sustin metodologiile miscarii nationale de educare si informare „Si eu traiesc sanatos!-SETS” care activeaza anual peste 43.000 de elevi din ciclul primar din Bucuresti si Roman, cu varsta de pana la 12 ani, familiile acestora intr-o suita de activitatti in scoli si in timpul liber, menite a lupta si impotriva sedentarismului. Cele 201 „Cluburi SETS de miscare si distractie” create si sustinute voluntar de peste 8.000 de elevi, arata dorinta acestora de a face sport. Este importanta formarea din copilarie a obiceiului de a face zilnic activitati fizice pentru a preveni obezitatea. O familie bine informata, va putea asigura conditiile ca dieta copiilor sa fie variata, portiile sa fie moderate, apa, fructele si legumele proaspete sa nu lipseasca, si totodata copilul lor sa faca zilnic suficienta miscare pentru a se dezvolta armonios”, a declarat Silvia Bucur, Presedinta Fundatiei PRAIS, initiatoarea miscarii nationale „Si eu traiesc sanatos!-SETS”.

Foto: schutterstock.com

4 efecte neplacute ale stilului de viata sedentar
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: