Ei bine, trebuie sa aflati ca o alimentatie sanatoasa este mai costisitoare... in sensul ca necesita sa acordati acestui domeniu mai mult timp, dar nu mai multi bani. O alimentatie sanatoasa va costa timp.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Va prezentam mai jos cativa pasi pe care ar trebui sa ii urmati pentru a avea o alimentatie sanatoasa si portofelul mai plin. Desigur, daca ati ales o “extrema” alimentara sa zicem asa, probabi ati descoperit deja ca trebuie sa va preparati chiar voi mancarea si ca nu costa... chiar asa de mult ( ne referim aici la vegetarieni si mai ales la raw vegani).

poze mancare gatita

Gateste-ti mancarea

Primul pas si poate cel mai important pentru a adopta o alimentatie sanatoasa este sa iti prepari tu alimentele. Iar cand ne referim la ce pui in farfurie, ne gandim si la muraturile facute in casa chiar de tine, la sosul preparat proaspat si nu cumparat din magazin, la maioneza batuta de mana sau la mixer si asa mai departe.

Practic tot ce mancati trebuie sa fie preparat de voi, pornind de la elementarul aliment, evitand orice semipreparat. Chiar si o crema de prajitura o prepari... stiind astfel foarte clar ce ai adaugat.

Exceptiile sunt cateva: faina pe care o vei cumpara, uleiul gata presat (il recomandam pe cel presat la rece), faina de porumb si alte cateva alimente pe care nu ti le poti face in casa, poate chiar si pastele.

Condimentele de asemenea sunt uscate de tine, cand sunt in sezon si au chiar pret redus.

Gatind vei pierde mai mult timp, dar vei evita adaosurile alimentare, aditivii, colorantii artificiali si asa mai departe. Vei descoperi insa ca... unele preparate au cu totul alt gust decat erai ibisnuit/a. Concluzie: porneste de la alimentul in stare naturala si vei descoperi o lume culinara la care nici nu visai.

Ei bine, din cand in cand mai poti face o exceptie, mai poti scapa intr-un fast-food sau o cofetarie.

Ia pachet de mancare la munca

Chiar si ciorba o poti lua in borcane speciale, ca acesta. Este mult mai ieftin sa mananci de acasa si totodata mult mai sanatos. Un alt beneficiu foarte important al pachetului de acasa este ca vei putea monitoriza foarte bine ce mananci in timpul zilei, in felul acesta putand adopta o dieta care nu este doar sanatoasa, ci si eficienta in privinta kilogramelor in plus.

lista de cumparaturi

Fa provizii

Fructele si legumele au sezonul lor. A manca legume proaspete iarna... este un pic dubios, caci acestea nu cresc natural in sezonul rece. Poti alege produsele bio, dar acestea sunt mai scumpe. Indicat este sa iti faci chiar tu provizii cand fructele si legumele sunt in sezon si au un pret mai mult decat rezonabil.

Iata ce optiuni ai:

  • Faci dulceata cand fructele sunt foarte ieftine si te bucuri apoi de un desert delicios;
  • Pui muraturi pentru iarna;
  • Congelezi legumele si fructele;
  • Usuci zarzavatul si obtii condimente veritabile;

Beneficii ale primilor doi pasi catre o alimentatie sanatoasa:

  • Pe un interval mai mare de timp este mult mai ieftin sa mananci sanatos;
  • Te “obliga” sa scoti alimentele gata preparate, cu potential nociv asupra sanatatii. Un exemplu: mezelurile (doar daca le prepari in casa :-) ).
  • Stii mult mai bine ce mananci si CAT mananci, capeti control asupra propriei alimentatii;
  • Experimentezi gusturi si retete noi;
  • Iti mentii sanatatea, iar silueta ta e mai frumoasa pe zi ce trece.

Mergi cu lista la cumparaturi

Daca ai o lista, este indicat sa o urmezi, fara a cadea prada tentatiilor din magazin sau supermarket. Doar daca dai peste o oferta de nerefuzat merita sa “ incalci” regula urmaririi cu strictete a listei.

Mergi intotodeauna satul la cumparaturi

Daca iti este foame si pleci sa faci cumparaturi, mai ales daca nu te-ai “ inarmat” cu o lista, vei fi tentat/a sa cumperi tot magazinul. Si mare iti va fi mirarea la casa cand realizezi ca suma lasata este poate chiar dubla decat iti propusesesi.

Nutritionistii recomanda sa mergi la cumparaturi cu “burta plina”, pentru a evita excesele.

legume plantate in apartament

Invata sa plantezi

Ai nevoie de bidonase, lazi, ghivece sau orice alte recipiente pe care le consideri potrivite pentru spatiul pe care il ai la dispozitie. Cumperi pamant si seminte din ce vrei tu si plantezi legume. Poti planta in ghiveci ardei iuti, sa ii consumi cand ti-e pofta ori sa faci iarna o boia de-ti lasa gura apa (ardei uscati macinati la rasnita de cafea). Poti planta verdeata sau chiar grau, daca iti plac smootihie-urile din iarba de grau. Daca folosesti farfurii si vata imbibata in apa, obtii si germeni: de ridichie, de grau, de lucerna, de floarea-soarelui etc. Germenii sunt atat de utili sanatatii, incat exista o ramura terapeutica ce foloseste germeni proapeti si mladite in vindecarea unor boli – citeste aici despre gemoterapie.

Foto: mancare, lista cumparaturi, legume in ghiveci - shutterstock.com

Nutritionistii ne invata 10 pasi pentru o alimentatie sanatoasa
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: