Balonari, stare de ameteala, dureri abdominale, greata, nervozitate si uneori depresie. Iti suna cunoscut? Daca da, atunci ai facut deja cunostinta cu sindromul premenstrual. Acest articol te va invata cum sa scapi de toate aceste simptome care, prin frecventa lor crescuta, au ajuns sa fie considerate, pe nedrept, ca fiind normale.

5 trucuri pentru a il face sa te sune

Cele mai frecvente simptome ale sindromului premenstrual sunt:

  • migrenele
  • durerile abdominale
  • durere/tensiune la nivelul sanilor
  • retentie de apa
  • dureri musculare
  • acnee
  • anxietate (teama fara motiv)
  • depresie
  • iritabilitate, stare de nervozitate, stres, dificultati de concentrare
  • agitatie psihomotorie, sau dimpotriva, lentoarea psihomotorie
  • apetit crescut pentru diferite alimente
  • usoara crestere de temperaturii corpului

De ce?

Ca de obicei, hormonii sunt de vina. Chiar daca mecanismele de aparitie ale tuturor acestor simptome (care pot aparea toate odata, ori numai o parte) nu sunt complet elucidate, cercetatorii au descoperit o stransa relatie intre ciclul endometrial (al uterului) si dispozitia femeilor, ambele controlate hormonal. In aceasta perioada, datorita unei hipersecretii hormonale (LDH), organismul feminin retine foarte multa apa. Prin urmare, tot ceea ce este de natura lipidica in corp isi mareste volumul.

Se pare ca pe langa influenta hormonala exista si o predispozitie genetica de aparitie a acestor simptome. In plus, cercetarile moderne cauta si o posibila legatura intre sindromul premenstrual si secretia de serotonina, cunoscut si sub numele de hormonul fericirii.

Ce poti face?

Majoritatea medicilor sunt de parere ca o dieta adecvata ar putea sa rezolve problema. Intr-adevar, printr-un sir logic am putea constata ca, daca eliminam sarea si lipidele din alimentatie, multe dintre mecanismele care dau nastere simptomelor nu se mai produc: eliminand sarea, corpul nu mai poate retine apa fiindca la nivelul rinichiului cea care “trage” apa in organism este sarea. Prin urmare nu te mai simti “umflata”. In plus, prin eliminarea lipidelor (alimentelor grase), cafelei si a zaharului din alimentatie cu o zi, doua inainte de declansarea simptomelor vei evita durerile de sani, cele abdominale, migrenele, si restul simptomelor de natura nervoasa. De asemenea, exercitiul fizic aerob si o viata sexuala regulata ajuta la reglarea secretiei hormonale.

In & Out 2011 in moda alimentara
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: