Dupa un lung post pregatirile pentru masa de Paste sunt in toi. Mancarurile traditionale sunt deosebit de gustoase dar ne pot strica buna dispozitie de sarbatori daca ne afecetaza sanatatea, astfel ca trebuie sa fim cu bagare de seama atunci cand alegem ingredientele.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

De aceea va propunem cateva trucuri pentru a manca gustos si totusi sanatos!

Drobul sanatos si mai putin caloric – puteti modifica putin reteta traditionala adaugand doar ficat in drob, nu mai mult de doua-trei oua, putin orez si multa-multa verdeata. In felul acesta drobul devine usor digerabil si plin de vitamine ( din zarzavaturi) si proteine din ficat si putinele oua, avand totodata putin calorii care nu vor suprasolicita organismul prin aportul lor crescut.

Ciorbele – desi se va folosi cu siguranta carnea de miel pentru ciorbe, sunt recomandate cele bogate in vitamina C, care “taie” grasimea din carnea si oasele de miel si usureaza foarte mult digestia. Se recomanda sa folositi mai multe legume si zarzavaturi si de asemenea sa turnati cu indulgenta bors. Va iesi o ciorba deosebit de gustoasa si totodata saraca ingrasimi care ingreuneaza mult digestia mai ales ca le mancati dupa o lunga perioada de post.

Preparatele din miel – nu mizati pe prajeli, de orice natura ar fi ele (de la prajirea carnii pana la cea a legumelor sau calirea cepei pentru mancare). Se recomanda sa preparati mielu la cuptor sau pe gratar (frigarui de exemplu), insa daca doriti sosuri alegeti-le pe cele mai putin grase, care evita untul, smantana, recomandate fiind cele din cruditati, cu usturoi de exemplu sau cu vin alb. Evitati mezelurile, carnatii, micii.

In locul painii obisnuite puteti manaca paine integrala sau mamaliga. Atentie la consumul de oua, le puteti ciocni, insa nu exagerati cu consumul!

Salatele sanatoase sunt cele de cruditati care nu contin spre exemplu maioneza sau sosuri grase si peste care ati presarat cateva picaturi de ulei de masline.

Deserturile – mancati mai putina ciocolata, prajituri cu creme sau frisca, torturi. Puteti manca traditionala pasca facuta cu foarte putin aluat din faina, cat sa ii asigurati suportul si tarte de fructe care sunt de asemenea foarte gustoase. Cozonacii trebuie consumati cu masura, cateva felii fiind suficiente cat sa va astampere pofta insa fara a face excese.

Oua rosii de PREPELITA: beneficii sanatoase pentru intreaga familie
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: