Somnul este descris ca o stare fiziologica si periodica de repaus a fiintelor, necesara redresarii fortelor, caracterizata prin incetarea totala sau partiala a functionarii constiintei, prin relaxare musculara, prin incetinirea circulatiei, a respiratiei si prin vise. (DEX 98)

Top 10 Curiozitati fascinante despre vise

Somnul este o necesitate absoluta in viata noastra fiindca el ajuta creierul sa "isi faca timp pentru el". In timpul somnului, cand toate activitatile sunt sistate, acesta filtreaza amintirile, stergand ceea nu este important, pastrand ceea ce considera pretios, produce vise, necesare pentru echilibrul psihic, optimieaza memoria, atentia, se ocupa de reinoirea celulara, samd. Cu alte cuvinte, in somn creierul face tot ceea nu are timp sa realizeze in timpul zilei.

Din toate aceste motive este important sa respectam programul de dormit, sa ne rezervam 8 ore de somn in fiecare noapte si sa evitam aparitia tulburarilor de somn. Din pacate in ultimii ani incidenta tulburarilor de somn a crescut, in special atunci cand vine vorba de insomnie, hipersomnie, cosmaruri si sindromul de teroare nocturna.

Tratarea tuturor acestor tulburari reprezinta un capitol amplu in psihologie. Vom incerca sa oferim solutii pentru cele mai comune probleme.

  • Dorm 8 ore dar tot ma trezesc obosita

Fiecare organism are un mod unic de reglare. Da, regula de aur in cazul orelor de somn este de 8 ore, dar acest fapt nu inseamna ca ele sunt suficiente pentru toata lumea. Incearca sa te culci cu o jumatate de ora mai devreme. Este evident ca organismul tau are nevoie de mai multa odihna. Ar fi foarte bine sa incerci sa te indreptati spre pat in jurul orei 22:00. Da, suna copilaresc, dar daca vei citi cateva paragrafe mai sus vei intelege de ce este atat de important somnul.

Daca prelungirea programului de somn nu rezolva problema, adica daca maxim 10 ore de somn sunt in continuare insuficiente, atunci probabil ca suferi de hipersomnie care se trateaza usor cu medicamente stimulante de tipul amfetaminelor. Sub indrumarea unui medic specialist desigur!

  • Nu pot sa adorm seara; ma trezesc in timpul noptii si nu ma pot culca la loc; ma trezesc dimineata devreme; in timpul zilei mi-e somn

10 Exercitii pentru creier si memorie
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: