Daca si dumneavoastra suferiti de insomnie, aflati ca sunteti unele dintre cei 50% de adulti care intampina dificultati in momentul in care incearca sa adoarma. In cazurile in care insomniile se produc des, vor aparea si efectele negative pe termen lung : capacitatea de concentrare scade ingrijorator, de asemenea si eficienta la locul de munca, apar cearcanele si aspectul pielii devine mai neplacut, iar noi devenim nervoase si foarte sensibile la diversii stimuli. Exista insa numeroase remedii, pana sa ajungem la medicamente, care ne pot imbunatati calitatea somnului, dar si durata acestuia.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

Inainte de orice trebuie sa aflati care sunt factorii care va afecteaza somnul. Printre acestia se port numara stresul, un regim alimentar necorespunzator, mediul in care dormiti, numeroasele griji si probleme care va dau batai de cap in orice moment al zilei, cu preponderenta in momentul in care incercati sa adormiti, nivelul activitatii fizice, dar si oboseala ( nu vi s-a intamplat uneori sa fiti atat de obosite incat sa nu puteti adormi ?).

Dupa ce aflati care sunt acesti factori care va influenteaza in mod negativ somnul, va puteti crea un regim de viata echilibrat, care va va ajuta sa va simtiti mult mai bine.

Un prim factor este reprezentat de consumul de cafea si alcool, pe care va trebui sa incercati sa le evitati pe cat posibil. Desi avem impresia ca o cafea dimineata ne va ajuta sa ocolim oboseala de peste zi, sau ca un pahar de vin baut seara ne va relaxa, nu constientizam ca aceste bauturi se pot transforma in inamici ai somnului nostru.

Cafeaua contine cafeina, asemeni ceaiului verde, bauturilor de tip cola sau ciocolatei, care au un efect de trezire asupra corpului nostru. Reactia la cafeina depinde de fiecare persoana in parte, astfel exista oameni care, desi isi beau cafeaua in prima parte a zilei, chiar si dupa 12 ore le va fi foarte greu sa adoarma. Dar cum putem aprecia in ce masura ne afecteaza somnul consumul de cafea ? Incercati timp de cateva saptamani sa nu mai beti cafea dupa masa de pranz si daca somnul dumneavoastra va fi mai linistit, atunci bucurati-va pentru ca tocmai ati aflat care era motivul insomniei.

Un alt factor care ne influenteaza somnul este alimentatia. Spre exemplu, daca inainte de culcare consumam alimente picante sau foarte condimentate, atunci acestea ne vor da arsuri la stomac, motiv pentru care ne vom trezi de multe ori in timpul somnului. De asemenea, orice fel de bautura consumata seara in cantitati prea mari va reprezenta cauza trezirii noastre pentru a merge la toaleta. In momentul in care aveti stomacul prea plin nu va veti simti foarte confortabil in timpul somnului, dar acelasi lucru se va intampla si in situatia opusa, in care stomacul este prea gol creandu-se starea de foame. Astfel, aveti grija sa nu consumati alimente in exces inainte de culcare, dar incercati totusi sa luati o mica gustare pentru ca senzatia de foame sa nu va impedice sa adormiti.

Este CEL MAI PUTERNIC SOMNIFER! Fierbe o Banana cu coaja, bea inainte de culcare si vei avea un somn de bebelus!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: