Psihologia renuntarii la fumat

Psihologia renuntarii la fumat
Kudika
19 Mai 2008

Tutunul, induce, in special prin nicotina, dependenta, care poate fi de doua feluri:

Tutunul, induce, in special prin nicotina, dependenta, care poate fi de doua feluri:
• Dependenta psihica, intarita de simptomele pozitive (psihostimulare, reducerea anxietatii);
• Dependenta fizica, intarita prin simptomele negative (sevraj).

Multi experti sunt de parere ca dependenta fizica data de fumat este de doar 10%, in schimb, componenta psihologica a dependentei reprezinta 90%. Organismul se recupereaza destul de repede dupa renuntarea la nicotina (simptomele fizice dispar in trei zile sau mai putin), dar dependenta psihologica pentru fumat este mult mai greu de inlaturat.

Scaderea concentratiei nicotinei din sange este responsabila de aparitia nevoii imperative de a fuma, de tulburarile de concentrare, de modificarile de comportament, de tulburarile de somn, senzatia de foame, tremuraturi, durere de cap etc. Toate acestea contribuie la impulsul care impinge orice persoana ce doreste sa renunte la fumat, sa aprinda o noua tigara.

Pasul cel mai important catre reuntarea la fumat este, in opinia psihologilor, tocmai depasirea acestei dependente de ordin psihic, un lucru destul de dificil, de altfel. Pentru aceasta ai putea incepe prin insiruirea pe o foaie de hartie a motivelor cu adevarat importante pentru tine, in care chiar crezi, pentru care ar trebui sa renunti la fumat.

Listele elaboratre de specialisti cu efectele nefaste si chiar fatale ale fumatului reprezinta cu siguranta motive intemeiate pentru renuntarea la fumat, dar acestea se regasesc mai degraba intre posibilitati, decat intre lucrurile care tie ti se intampla cu adevarat de la fumat. Psihologii cred ca nu poti depasi aceasta bariera psihologica gandindu-te doar la ceea ce ti s-ar putea intampla, pentru ca mintea ta incearca sa te convinga ca nu o sa ti se intample. De aceea, inainte de a lua in calcul posibilitatea de a face cancer de la fumat, gandeste-te asupra problemelor pe care tutunul deja ti le-a provocat si care poate sa te motiveze cu adevarat in lupta cu tigarile.

Motive legate de sanatate pentru care ai renunta la fumat:

• In ultima vreme obosesti mai usor, gafai chiar si daca parcurgi distante mici, iar activitatile din casa te epuizeaza mai repede – acestea sunt semne clare ca fumatul iti afecteaza plamanii si oxigenarea sangelui;

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri