De asemenea daca doriti sa consumati alimente bogate in calciu, magneziu, acizi grasi omega 3, omega 6, omega 9, vitamine din complexul B si totodata sa scadeti colesterolul rau din sange, crescand grasimile bune cu rol protector cardiovascular, atunci ar trebui sa incepeti sa consumati lapte vegetal.

Cum sa faci lapte de migdale in doar 5 MINUTE?

reteta lapte de migdale cum sa faci acasa

Laptele vegtal se poate obtine din orice seminte si orice nuci, dar si din orez integral, soia etc. Retetele pe care noi vi le propunem astazi au la baza nucile si semintele, adica acele alimente ideale pentru slabire, dar care totodata aduc un aport important in alimentatie de calciu, magneziu, acizi grasi omega si vitamine din complexul B.

Nucile si semintele sunt ideale in

  • combaterea anemiilor prin carenta de acid folic si vitamine,
  • in cresterea aportului de calciu, fiind indicate in prevenirea osteoporozei, in perioada sangerarilor menstruale, in cazul recuperarilor dupa fracturi, pentru sportivi etc.;
  • in scaderea colesterolului rau (LDL) si cresterea colesterolului bun (HDL) care are rolul de a proteja inima de infarct si creierul de accident vascular cerebral;
  • in scaderea tensiunii la cei cu valori crescute si in normalizarea valorilor la cei cu tensiune mica;
  • in cresterea performantelor intelectuale;
  • in restabilirea sanatatii tractului intestinal

Laptele vegetal poate fi o alternativa excelenta pentru persoanele care nu au voie sa consume fibre, cum ar fi cei cu afectiuni cronice ale colonului sau intestinului subtire, cei cu diverticulita sau imediat dupa operatiile la nivelul tractului digestiv. Aceste persoane nu pot consuma alimente bogate in fibre, printre care se numara si semintele si nucile, insa se pot bucura de aportul de vitamine si minerale din laptele vegetal.

Persoanele cu intoleranta la lactoza pot alege de asemenea sa consume lapte vegetal.

Cum putem consuma laptele vegetal?

Acest lapte poate fi folosit in prepararea prajiturilor sau a unor dulciuri, se poate pune in cafea, se poate folosi la prepararea orezului cu lapte vegetal, practic acest lapte poate inlocui destul de mult intrebuintarile laptelui de origine animala.

3 Retete de lapte VEGETAL

Iniante de a prepara laptele vegetal trebuie sa stiti ca aveti nevoie de un blender, nu este obligatoriu unul profesional. Pentru ca tinem la sanatate, nu vom folosi zahar pentru indulcire, ci doar indulcitori naturali: miere, curmale confiate, sirop de agave etc.

Lapte de migdale si caju: reteta pentru acasa

Se lasa la hidratat peste noapte o jumatate de ceasca de caju si o jumatate de ceasca de migdale. Cantitatea de apa este de doua ori mai mare decat a nucilor/semintelor. Pentru a nu fermenta, va recomandam sa le lasati la hidratat in frigider. Prin hidratare, nucile si semintele isi pot mari volumul.

Daca aveti un blender obisnuit si doriti sa folositi curmale pentru indulcire, atunci va recomandam sa le lasati si pe acestea la hidratat peste noapte, pentru a fi mai usor de maruntit de catre blender.

Ingrediente:

  • o jumatate de ceasca de migdale hidratate;
  • o jumatate de ceasca de caju hidratate;
  • un litru de apa;
  • 10 curmale hidratate (sau o lingura de miere sau din orice alt indulcitor natural) – puteti sa nu adaugati deloc “dulcele”;
  • Puteti pune, dupa gust, un varf de lingurita de scotisoara sau chiar un baton de vanilie ori cuisoare macinate (o jumatate de lingurita).

Dupa blenduire, se strecoara bine laptele prin sita si se depoziteaza la frigider, urmand a fi consumat. Cu restul de “pulpa” puteti face prajituri, smoothie, aceasta pulpa poate fi adaugata chiar si in reteta de paine sau in supa-crema de legume (semintele inlocuiesc in general untul in retetele de supa-crema).Citeste continuarea articolului in pagina 2>>

5 Aparate in BUCATARIE: pentru un trai sanatos
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: