Alimentatia corecta a gravidei - informatii de specialitate pentru viitoarele mamici

Alimentatia corecta a gravidei - informatii de specialitate pentru viitoarele mamici
Kudika
28 Februarie 2014

Sanatatea copilului tau nu este destin! Tu o poti influenta, printr-o nutritie precis adaptata in primele 1000 de zile, incepand inca din perioada sarcinii.

Odata confirmata sarcina, tanara viitoare mamica incepe sa se informeze. Si cu mare surprindere va observa ca atat parintii, cat si vecinele, internetul, dar si medicul care o tine sub observatie, vor avea uneori pareri contradictorii legate de modul in care trebuie sa se alimenteze pe parcursul celor 9 luni de sarcina. Si daca greturile primul trimestru de sarcina se prelungesc nedorit si in cel de-al doilea, numai de diete nu-ti arde. Spre sfarsitul trimestrului al doilea si inceputul trimestrului al treilea, daca ai scapat de greturi, se poate sa-ti apara un reflux gastric.

alimentatia gravidei

Sau nu. Scenariul poate fi unul fericit, in care poti sa mananci cat poftesti, din ce doresti, fara nici un fel de restrictie.

Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa, pentru ca o nutritie precis adaptata nevoilor din timpul sarcinii poate influenta pozitiv dezvoltarea ulterioara a micutului ei.

Si din grija si respect pentru mica fiinta care se formeaza in pantecele sale viitoarea mamica trebuie sa cunoasca si sa inteleaga cateva reguli simple care ii vor asigura o nutritie pecis adaptata nevoilor sale.

Scopul este de a echilibra aportul de alimente si nutrienti, si de a consuma din toate, in cantitati rezonabile. Cu alte cuvinte, este important ca viitoarea mamica sa manance de doua ori mai bine nu, nu de doua ori mai mult.

O alimentatie echilibrata trebuie sa asigure aportul necesar de proteine, glucide, lipide, minerale si vitamine.

Proteinele permit constructia si reinnoirea tesuturilor din corp. Pentru a asigura dezvoltarea bebelusului si pentru a-si intretine propriul organism pe tot parcursul sarcinii, gravida trebuie sa aiba un aport ceva mai important de proteine, in special in al 3-lea trimestru: 70g in fiecare zi, fata de 60 de grame inaintea conceperii. Proteinele consumate cel mai frecvent sunt cele de origine animala. Acestea se gasesc in carnea de pasare, vita, peste in oua si in produsele lactate. Proteinele de origine vegetala se gasesc in cereale si legumele uscate (fasole boabe, linte, mazare).

Viitoarea mamica trebuie sa fie atenta sa consume zilnic alimente care aduc cele doua tipuri de proteine: animale si vegetale.

Foto: alimentatia sanatoasa a gravidei @ Shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri