Setari Cookie-uri

Pilula vs. prezervativ: Cum se protejeaza romanii?

Cele mai cunoscute metode contraceptive in randul romanilor sunt: prezervativul (95%), pilulele contraceptive (94%), retragerea inaintea ejacularii (83%), steriletul (75%), metoda calendarului (74%) si pilula de a doua zi (72%).


Inelul vaginal, prezervativul feminin, diafragma si plasturele contraceptiv, cel mai putin utilizate metode contraceptice


Cel mai putin utilizate metode contraceptive sunt: inelul vaginal, prezervativul feminin, diafragma si plasturele contraceptiv. Totusi, inelul vaginal si prezervativul feminin sunt utilizate mai mult de catre persoanele cu venituri mari. Steriletul este utilizat in special de femeile cu varsta peste 45 ani.
20% dintre femeile intervievate au folosit cel putin o data pilula de a doua zi, iar 30% au aplicat regulile metodei calendarului.

Mai mult de o treime dintre femeile intervievate se informeaza si aleg singure in ceea ce priveste metoda contraceptiva pe care sa o foloseasca, iar o alta treime se sfatuiesc cu un medic. Apoi, majoritatea femeilor discuta aceasta varianta cu partenerul si de cele mai multe ori decid impreuna.

Majoritarea barbatilor utilizeaza frecvent prezervativul si retragerea inaintea ejacularii


In concluzie, majoritatea barbatilor utilizeaza frecvent prezervativul iar secundar, retragerea inaintea ejacularii. Aproape jumatate dintre femeile din cuplu folosesc o singura metoda contraceptiva, in principal prezervativul masculin sau pilula contraceptiva, iar 20% folosesc mai mult de doua metode – fata de metodele principale se adauga retragerea inaintea ejacularii si metoda calendarului. Metodele contraceptive moderne sau mai putin conventionale sunt folosite de foarte putine femei. Avand acest comportament, persoanele adulte din mediul urban care au o viata sexuala sunt multumite, in general, cu metoda de contraceptie pe care o folosesc in prezent.

Internetul este principala sursa de informare despre contraceptie in randul respondentilor, mentionat de 83% din ei. Pe urmatoarele locuri se afla medicul (41%), partenerul sau partenera (38%), brosurile din cabinetele medicale (36%), televiziunea (30%) si revistele pentru femei (29%).

Studiul a fost realizat de GfK Romania in luna septembrie a acestui an, prin intervievarea online a unui numar de 600 respondenti utilizatori de Internet cu varsta intre 18 si 50 de ani din mediul urban. Respondentii au fost recrutati aleator de pe platforma online www.askgfk.ro, astfel incat sa se asigure reprezentativitatea la nivelul populatiei investigate. Eroarea maxima de esantionare este ±4%.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
8 Octombrie 2010
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.