Setari Cookie-uri

Ziua Internationala a Limfomului

Ziua Internationala a Limfomului a fost marcata in Romania de cea de-a doua editie a Taberei de Creatie pentru Pacientii cu Limfom, desfasurata in perioada 13-15 septembrie. Devenita deja o traditie, editia de anul acesta se deruleaza sub egida campaniei Cancerul nu inseamna condamnare la moarte!, campanie derulata de Roche Romania, prin care se atrage atentia asupra necesitatii adoptarii unei atitudini pozitive in lupta cu aceasta maladie.

Limfomul non-Hodgkin (LNH) este o forma de cancer care se dezvolta in tesutul limfatic – situat in diverse parti ale organismului: ganglionii limfatici, splina, timus, vegetatiile adenoide, amigdale si maduva osoasa. Aproximativ 1 million de persoane din intreaga lume traiesc in prezent cu limfom non-Hodgkin, insa in fiecare an aproximativ 200.000 de persoane mor din cauza acestei boli. Incidenta bolii se ridica la aproximativ 7% pe an, clasand aceasta afectiune pe locul al doilea din punctul de vedere al vitezei de crestere a incidentei in SUA si pe locul trei in restul lumii. Boala apare in principal la adulti, cel mai frecvent la persoane cu varste cuprinse intre 45 si 60 ani. In Romania, exista peste 4600 de pacienti spitalizati cu limfom non-Hodkin, conform datelor furnizate de Scoala Nationala de Sanatate Publica si Management Sanitar in 2008.
Citește și:


Despre campania „Cancerul nu inseamna condamnare la moarte”



Roche Romania a lansat in premiera pentru Romania, campania de informare si educare “Cancerul nu inseamna condamnare la moarte” care militeaza pentru o perceptie corecta a publicului asupra cancerului. Campania isi propune sa schimbe atitudinea oamenilor despre cancer, convingand pacientii ca exista speranta oferita de solutii inovatoare de tratament, disponibile si in Romania, si incurajandu-i pe acestia sa initieze un dialog constructiv cu medicii lor in legatura cu cel mai potrivit tratament pentru tipul de boala cu care au fost diagnosticati. Mesajul principal al campaniei este ca aceasta maladie poate fi invinsa, iar lupta incepe cu atitudinea pozitiva care are un efect benefic asupra tratamentului, iar zambetul reprezinta una dintre cele mai puternice arme pe care le are la dispozitie pacientul. Tonul campaniei este militant, emotionant, plin de energie si de optimism. Campania este derulata de Roche Romania in parteneriat cu Institutul Oncologic Bucuresti, Institutul Oncologic Cluj, Fundatia Renasterea si asociatiatiile bolnavilor de cancer din intreaga tara.

Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
18 Septembrie 2009
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.