Setari Cookie-uri

De la Anu romanii vor avea card national de sanatate

La initiativa Ministerului Sanatatii, Guvernul Romaniei a aprobat Ordonanta de urgenta privind introducerea cardului national de sanatate.

La initiativa Ministerului Sanatatii, Guvernul Romaniei a aprobat Ordonanta de urgenta privind introducerea cardului national de sanatate.

card de sanatate Cardul national va fi un document care va deveni obligatoriu pentru fiecare asigurat ce doreste sa acceseze servicii medicale in unitatile sanitare din reteaua publica, dar si pentru medicii din sistem care vor primi, la randul lor, un card medical profesional.Acesta se emite individual, pentru fiecare asigurat cu varsta peste 18 ani, asemenea cartii de identitate.

Cardul asiguratului va cuprinde unele informatii minime despre cetatean, precum:
1. datele de identitate si codul numeric personal ale asiguratului;
2. cod unic de identificare in sistemul de asigurari sociale de sanatate;
c) numarul de identificare al cardului national de asigurari sociale de sanatate.

Pe de alta parte, cardul va contine si alte date, de natura medicala, care vor fi stocate pe un cip. Cip-ul va contine informatii, ca de exemplu:
a) diagnostice medicale cu risc vital si boli cronice;
b) grupa sanguina si Rh;
c) acceptul exprimat, in timpul vietii, pentru prelevarea de organe, tesuturi si celule, dupa deces;
d) medic de familie: nume, prenume, date contact.

Diagnosticele medicale cu risc vital si bolile cronice care vor fi inregistrate pe cip-ul cardului national de asigurari sociale de sanatate se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si al presedintelui CNAS.
Informatia referitoare la acceptul exprimat, in timpul vietii, pentru prelevarea de organe, tesuturi si celule, dupa deces, se va inregistra pe cip-ul cardului national de asigurari sociale de sanatate, sub conditia respectarii dispozitiilor prevazute la art.147 pct. 5 din Legea nr.95/2006 (prin act notarial de consimtamant pentru prelevare sau inscrierea in Registrul national al donatorilor de organe, tesuturi si celule), iar accesul la aceasta informatie a personalului medical va fi stabilit prin Normele metodologice date in aplicarea Legii.

Cardul profesional al medicului va fi utilizat de catre acesta, in acelasi timp cu cel al pacientului, pentru ca acesta din urma sa poata beneficia de servicii medicale. Toti medicii din sistem vor primi un astfel de card, acesta va fi un fel de card de control, va fi cheia de acces in sistemul informatizat.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
28 Decembrie 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.