Incepand din aceasta luna, au intrat in vigoare noi reguli pentru desfasurarea activitatii medicilor de familie in centrele de permanenta.
Decizia de infiintare a centrului de permanenta se autorizeaza de catre directorul executiv al directiei de sanatate publica judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti.
In situatia in care centrul de permanenta are la dispozitie o autospeciala de consultatii la domiciliu, activitatea medicilor de familie in afara acestui centru este coordonata de catre dispeceratul medical de urgenta, dupa cum urmeaza:
a) in situatia in care pacientul sau apartinatorii acestuia se adreseaza dispeceratului medical de urgenta prin numarul unic de apel 112, iar din informatiile obtinute se apreciaza ca starea pacientului nu este critica, dispeceratul medical de urgenta solicita deplasarea la domiciliu a medicului de familie care efectueaza serviciul in regim de garda in cadrul centrului de permanenta.
b) in cazul in care pacientul sau apartinatorii acestuia se adreseaza direct centrului de permanenta, solicitand acordarea unei consultatii la domiciliu, medicul de familie care efectueaza serviciul in regim de garda in centrul de permanenta se deplaseaza la domiciliul pacientului numai cu acordul dispeceratului medical de urgenta.
Conform proiectului de act normativ, autoritatile locale vor fi obligate sa se implice in finatarea centrelor de permanenta. Astfel, autoritatile locale vor avea obligatia:
a) sa asigure personalul auxiliar, respectiv: ingrijitoare, paznic, registrator medical, dupa caz, daca pun la dispozitie spatiul, si paza pentru cabinetele care participa la un centru de permanenta, indiferent de forma de organizare a centrului de permanenta.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Începem toamna cu cele mai noi și mai frumoase 12 romane
- Puya, tătic pentru a patra oară? Ce spune Melinda, soția artistului: Dragoș face fete...
- Arabia Saudită va fi reprezentată pentru prima dată la Miss Universe: Cine este Rumy Alqahtani, tânăra care participă fără hijab