Atat creierul fumatorilor, cat si cel al ex-fumatorilor reactioneaza la pictograme care arata organe umane afectate vizibil
“Pornind de aici, am vrut sa vedem creierul in actiune in mod direct, apeland la tehnici de neuromarketing. Am obtinut astfel date nu doar despre ce gandeste consumatorul in mod constient, ci si despre cum reactioneaza el la un produs in mod inconstient” a adaugat Dragos Cirneci, Senior Consultant Synergon Consulting.
In prima parte a cercetarii a fost examinata reactia la mesajele verbale a fumatorior si a subiectilor care au renuntat la fumat de cel putin un an. Nici in cazul fumatorilor, nici al ex-fumatorilor nu a aparut vreun semn de emotie in creier, acesta neprocesand mesajul verbal de avertizare. In a doua parte, echipa de cercetatori a investigat reactia creierului la combinatia imagine plus mesaj verbal.
Creierul ambelor categorii de participanti in studiu a prezentat semne de emotie mai puternice la ex-fumatori. Adaugarea imaginilor a condus si la procesarea mesajului verbal. In cazul fumatorilor, combinatia imagine plus mesaj verbal a generat activari specifice sentimentului de vina si de stare de conflict mental.
- Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice.
- Alina Eremia îți citește gândurile cu voce tare - inițiativa artistei din social media
- Otilia Bilionera s-a logodit cu iubitul turc: N-am fost niciodată mai sigură ca acum...
- Anamaria Prodan, mesaj neașteptat pentru Reghecampf, la aflarea veștii că va deveni tată pentru a 4-a oară
Synergon Consulting raspunsurile cele mai puternice se manifesta atunci cand subiectii sunt expusi la imagini foarte socante (tumori la gat si plamani). Asadar, efectul este cu atat mai semnificativ cu cat imaginea folosita are un continut fizic mai evident (tumori si alte organe afectate vizibil). Realizatorii studiului atrag atentia ca pentru a avea impact, mesajele folosite trebuie in mod necesar sa fie insotite de fotografii cu un continut fizic explicit.
Neuromarketing-ul, o stiinta revolutionara, ce a aparut si pe piata din Romania propune mai multe instrumente de evaluare a activitatii creierului care sta la baza deciziilor de cumparare. Instrumentele de neuromarketing ofera date nu doar despre ce gandeste un consumator, ci si despre cum reactioneaza la un anume produs sau reclama in mod inconstient.