(P) Ce sa faci cand te simti obosit si cu un nivel scazut de energie?

(P) Ce sa faci cand te simti obosit si cu un nivel scazut de energie?

Multi dintre noi ne informam despre importanta alimentatiei, a calitatii si ponderii alimentelor pe care le introducem in corp, felul in care le combinam, proportia justa intre glucide, proteine, lipide, minerale, fibre si carbohidrati etc... Gasim mii de diete si retete pentru a avea un corp mai sanatos si pentru a capata mai multa energie.

ll. Aerul

Primul lucru pe care il facem la nastere e sa inhalam noua noastra sursa de hrana. O cantitate importanta de oxigen – element indispensabil functionarii optime a creierului nostru - o luam din aer, iar calitatea actului respiratiei noastre impacteaza profund starea de sanatate si calitatea vietii pe care o traim.

9. Respira profund, lent, ritmic. Muta-ti atentia de la activitate la respir si acorda-i corpului tau un spatiu de liniste si constientizare senzoriala. Ofera-ti 15 minute de pauza, stai dreapta, cu ochii inchisi, o mana pe abdomen si simte cum intra aerul in plamani, coboara in corp, iti umple zona pulmonara abdominala si expira usor pe gura. Respiratia lenta scade ritmul batailor inimii si implicit presiunea sangvina, contracarand efectele stresului . In plus, corpul este construit astfel incat sa elibereze 70% din toxine prin respiratie. Daca nu respiri suficient, nu permiti o detoxifiere adecvata a organismului si o buna oxigenare a creierului .

10. Iesi in natura, sau macar deschide fereastra si inspira aer proaspat. Ai grija sa aerisesti permanent spatiul in care stai, pentru a-ti asigura aportul de oxigen necesar functionarii optime. Creierul e cel care consuma 20% din cantitatea de oxigen necasar intregului corp pentru desfasurarea optima a proceselor metabolice.

Respiratia optima te face fericit(a)! Cantitatea de serotonina din corp (hormonul fericirii) depinde de nivelul oxigenului pe care l-ai inspirat .

Ill. “Pamantul” sau Contactul fizic

Dupa respiratie, urmatorul gest hranitor e atingerea. A simti corpul mamei produce instant realxare in corpul extenuat al beblusului trecut prin travaliul gestatiei. Reitereaza sentimentul de siguranta si protectie din uter, cand eram fuzionati cu corpul mamei.

11. Automasaj - facial, cranian si al mainilor, daca esti la birou. Acasa - cat mai mult din corp iti e accesibil – picioare, trunchi, abdomen. Cand ai timp – o sedinta la SPA. In conditii de stres, muschii se tensioneaza si diminueaza sau blocheaza curgerea degajata a sangelui, iar tesutul muscular nu mai este hranit in mod adecvat si nici creierul irigat suficient .

12. Fa miscare: rotiri ale capului, topait, alergat (chiar si pe loc), cu miscari ritmice. Toate acestea pun sangele in miscare, ducand la oxigenarea mult mai buna a creierului.

13. Imbratiseaza o persoana apropiata (fizic sau psihic). E un gest care transmite tandrete, afectiune, protectie, generand profunde emotii placute, de relaxare, confort, hrana emotionala .

Vizionare placuta


Kudika
21 Februarie 2014
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri