Ne intereseaza numarul de calorii continute de alimentele pe care vrem sa le mancam, astfel cautam pe ambalaje produsele cu cele mai putine calorii, ne uitam in meniul de la restaurant la numarul de calroii continut de o portie si ne alegem mancarea astfel incat sa aiba un continut caloric minim. Sunt si persoane care aleg invers si acestea sunt cele care considera ca ar avea nevoie de cateva kilograme in plus pentru a arata bine.

5 Gustari dulci care te slabesc

Indiferent de situatie numarul de calorii continut de alimente ne intereseaza. Insa inainte de a fi atenti la caloriile alimentare ar trebui sa ne punem o intrebare: cate calorii ar trebui sa consumam (din mancare si bautura) pe zi? Fiindca fara a avea raspunsul la aceasta intrebare ne interesem degeaba de numarul caloriilor continute de produsele alimentare pe care le consumam.

De cate calorii avem nevoie pe zi?

Nu e usor sa stabilesti numarul de calorii de care o persoana are nevoie zilnic, acest numar fiind aproape specific fiecarei persoane si depinde de foarte multe variabile precum: sex, varsta, greutate, raportul dintre masa musculara si tesut adipos (degeaba luam in calcul greutatea mare daca aceasta are la baza in special musculatura, caci in loc sa scadem din calorii cum ar fi in cazul surplusului de kilograme va trebui sa le crestem riguros numarul pentru a face fata consumului bazal muscular), inaltime, alimentatie, stres, emotivitate, starea psihica si fizica, oboseala, stilul de viata, serviciu etc. Practic fiecare activitate pe care o facem zilnic, chiar daca este ea si intelectuala, consuma energie care se obtine din calorii.

Asadar, pentru a determina numarul de calorii de care avem nevoie zilnic trebuie intai sa cunoastem care este numarul de calorii “vitale” de care avem nevoie in fiecare zi, acele calorii consumate de metabolismul bazal, adica numarul de calorii de care avem nevoie sa supravietuim in stare de emotivitate neutra (normala, fara stres), stare de repaus, odihna, hrana normala si hidratare normala, iar temperatura mediului ambiant situata intre 18 si 20 de grade Celsius. Apoi, peste acest numar de calorii necesare metabolismului bazal se adauga cele necesare in activitatile zilnice: miscare, stres, consum intelectual, vorbire, digestie, intarzirea somnului si activitati prelungite, sport etc. Daca o persoana acumuleaza zilnic un numar de calorii peste acela necesar atat metabolismului bazal cat si activitatilor de rutina va acumula tesut adipos, caci surplusul de calorii se depoziteaza sub forma de tesut gras. Astfel ca, daca stim cate calorii trebuie sa consumam pe zi am putea calcula numarul lor astfel incat sa ne permita ajungerea la greutatea ideala si mentinerea ei.

7 sfaturi pentru a slabi sanatos pana la Craciun
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: