Cum sa alegi un program de slabit

Cum sa alegi un program de slabit
Kudika
28 August 2009

Informatiile cu privire la nutritie, cure de slabire sau metode nutritionale pentru mentinerea greutatii sunt din ce in ce mai numeroase si tot mai accesibile oamenilor. Insa nu toate dintre aceste metode sunt sanatoase si totodata nu toate se potrivesc organismului nostru care are nevoile sale individuale, unice in functie de varsta, de sex, de greutate, stil de viata, serviciu, stres, sport etc.

3. De ce trebuie sa alegi unele alimente in detrimentul altora? Fiecare aliment combina intr-un anumit raport cele cinci clase de nutrienti: glucide, lipide, proteine, vitamine si minerale. Pe de alta parte fiecare aliemnt are un anumit grad de absorbtie intestinala, fiind mai mult sau mai putin caloric prin tipul de afinitate al substantelor pe care le contine. De asemenea unele substante accelereaza metabolismul sau secretiile hormonale, altele au efecte inhibitoare. Pe de alta parte fibrele alimentare nu se absorb, ele umplu volumul intestinal, atrag lichide, dar... sunt noncalorice atata vreme cat nu se absorb. De asemea unele substante se metabolizeaza mai greu, fiind mai toxice si “chinuie” ficatul ori rinichii prin produsii de metabolism. Si inca un aspect foarte important: alimentele interactioneaza intre ele, avand efecte benefic sau nu, de exemplu proteinele, foarte putine lipide, fara glucide, vitaminele si mineralele au efecte pozitive in combinatia aceasta. Dar daca vom combina grasimi cu glucide, efectule este dezastruos atat prin faptul ca ingrasa mult si repede (carofii prajiti de exemplu imbina amidonul – dulcele – cu grasimea din ulei), dar si prin perturbarile sanatatii. Iata deci cate calitati pot avea alimentele si de care un regim trebuie sa tina cont. Pentru a sintetiza insa, putem spune ca e bine sa mancati numai carne slaba de pui, peste sau curcan, fructe de mare, multe legume si fructe zilnic, sa beti zilnic o cana cu lapte si sa macati un iaurt cu cereale integrale, sa aveti portii mici la masa, sa evitati prajelile (mancaruri la cuptor, fierte sau pre gratar sunt indicate), condimentele cu masura, mai ales sarea, mezelurile sa nu existe, nici cremele de prajituri (aveti voie ciocolata, dar nu cu fainoase, cum sunt cornurile), nici frisca, nici margarina (unt la cateva zile). Branzeturile sunt de asemenea admise, doar cascavalul mai rar (este foarte gras, 60% grasimi, dar are si cel mai mare continut de calciu dintre lactate), oua de cateva ori pe saptamana. Nu uitati sa va hidratati suficient cu ceaiuri, apa, sucuri naturale, lapte, poate o ceasca de cafea, nu mai mult, evitand sucurile din comert. Apa minerala cu masura, mineralele influenteaza metabolismul. Iti recomand pentru mai multe informatii sa citesti despre indicele glicemic al alimentelor in articolul “Dieta indicelui glicemic”.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri