5 cele mai crezute mituri despre slabit

5 cele mai crezute mituri despre slabit
Kudika
25 August 2010

Dietele si alte modalitati care promit scaderea numarului de kilograme au inceput sa fie centrul de interes al multor persoane in ceea ce priveste dobandirea unei imagini fizice multumitoare. Scaderea in greutate necesita rabdare, timp, perseverenta, insa majoritatea persoanelor care doresc sa slabeasca vor o solutie cu efecte rapide, usor de urmat si daca se poate sa fie si ieftina.

Dietele si alte modalitati care promit scaderea numarului de kilograme au inceput sa fie centrul de interes al multor persoane in ceea ce priveste dobandirea unei imagini fizice multumitoare. Scaderea in greutate necesita rabdare, timp, perseverenta, insa majoritatea persoanelor care doresc sa slabeasca vor o solutie cu efecte rapide, usor de urmat si daca se poate sa fie si ieftina.

mituri despre dieteDin pacate scaderea rapida in greutate nu are efecte pozitive asupra organismului, asadar va invitam sa cititi articolul: “Efectele slabirii rapide”. De-a lungul timpului insa au luat nastere tot felul de mituri si reguli in ceea ce priveste slabirea, asadar va invit sa discutam cele mai crezute mituri despre slabit.

1. Nu manca dupa ora 17

Adesea se spune ca daca vrei sa slabesti nu trebuie sa mai mananci dupa ora 17. Mitul are la baza un gram de adevar, acela ca reduce aportul caloric de peste zi, fiindca nu ramane la dispozitie pentru alimentatie decat aproape o jumatate de zi. In esenta insa mitul nu functioneaza pentru persoanele active care se culca tarziu, undeva dupa ora 22:00. Aceasta pentru ca stomacul secreta suc gastric si are nevoie sa fie umplut cu alimente o data la cateva ore, mai putin in timpul somnului. Daca nu il alimentati, pe langa faptul ca digestia va fi perturbata si secretia insulinica de asemenea (ceea ce va duce indicrect la perturbarea metabolismului lipidic si glucidic), organismul intelege ca trebuie sa “protejeze” caloriile din timpul zilei fiindca spre seara urmeaza o perioada de infometare. Efectul in timp este exact invers: organismul se “leneveste” si incepeti sa luati in greutate.

2. Nu mai mananci paine

Painea si fainoasele in general au rolul lor benefic in organism, asigurand un aport de glucide bune (alaturi de fructe) precum si de fibre. Ceea ce trebuie invatat insa este tipul fainoaselor pe care trebuie sa le consumati, ele fiind bogate si in vitamine din complexul B, asadar foarte utile creierului si sistemului nervos periferic (principalul “combustibil” al creierului este glucoza, iar vitaminele “preferate" ale acestuia sunt cele din complexul B – asadar expresia “painea prosteste” s-a dovedit a fi un mit). Se recomanda sa consumati numai fainoase integrale si cereale integrale, acestea nu ingrasa, chiar protejeaza impotriva cresterii depozitelor adipoase pentru ca mentin o secretie insulinica sanatoasa.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri