Multe diete vorbesc despre abstinenta la carbohidrati si grasimi, dand liber la consumul de proteine. Aceasta s-ar traduce prin faptul ca o persoana ca sa elimine din surplusul de kilograme ar putea manca doar legume, carene si oua, nici macar lactate slabe (pentru ca desi au 0,1%grasimi, au multi carbohidrati).

Multe diete vorbesc despre abstinenta la carbohidrati si grasimi, dand liber la consumul de proteine. Aceasta s-ar traduce prin faptul ca o persoana ca sa elimine din surplusul de kilograme ar putea manca doar legume, carene si oua, nici macar lactate slabe (pentru ca desi au 0,1%grasimi, au multi carbohidrati) sau fructe.

carbohidrati buni pentru slabireIn realitate stim ca organismul uman are nevoie de o hrana diversificata si ceea ce conteaza cel mai mult intr-o dieta este reprezentat de:

  • Alegerea alimentelor sanatoase din fiecare categorie (proteine, grasimi, carbohidrati, vitamine, minerale, fibre);
  • Consumul moderat de alimente;
  • Consumul zilnic de legume si fructe, de preferat in stare cruda, acestea trebuie sa depaseasca ratia celorlalte alimente;
  • Consumul de cereale integrale – sursa sanatoasa de carbohidrati;
  • Consumul de produse lactate, bogate in calziu;
  • Consumul moderat de carne, o data la doua zile pentru persoanele cu stil de viata sedentar etc.

Beneficiile carbohidratilor buni

Carbohidratii buni sau zaharurile bune sunt reprezentate de frcutoza (care se gaseste in fructe si legme), dar si carbohidratii cu absorbtie lenta care se gasesc in special in cerealele integrale.

Carbohidratii buni au rol in mentinerea glicemiei, previn diabetul, sunt utili in perioadele de suprasolicitare fizica si psihica, mai ales in perioadele de invatare, principalul conbustibil al creierului fiind glucoza.

Va prezentam mai jos lista carbohidratilor buni, avand atasat indicele glicemic, dar si lista carbohidratilor rai. Pentru a intelege cat de mic au indicele glicemic aceste alimente, va puteti gandi de exemplu ca berea are un IG de 115.

Lista carbohidratilor buni si indicele lor glicemic (daca tineti o dieta, se recomanda ca alimentele cu indice glicemic mare sa fie consumate mai rar):

Fructe

Toate fructele contin carbohidrati buni si marea lor majoritate au indice glicemic (IG) mic:

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: