Cum sa mananci sanatos la birou

Cum sa mananci sanatos la birou
Kudika
11 Septembrie 2012

Programul suprasolicitant, dar si stresul de zi cu zi face ca alimentatia noastra sa devina tot mai nesanatoasa. Repercursiunile unei alimentatii inadecvate nu au ecou doar in privinta siluetei, ci si aupra sanatatii.

Iar daca nu ne credeti puteti citi articolul pentru a va convinge: 6 Boli Moderne ale Alimentatiei nesanatoase

Stiati ca alimentele preparate in restaurante sau fast-fooduri sunt hiercalorice?
Chiar si o salata poate contine fie prea mult ulei, fie fructe oleaginoase (alune, mieji, nuci) sau sosuri grase cu continut calric ridicat si substante nocive. Stiati ca pana si ketchup-ul este nociv? Si unele sortimente de mustar care contin grasimi saturate sau chiar hidrigenate? Cu aceasta ocazie va atragem atentia asupra sosurilor gata preparate din comert – alegeti o reteta naturala facuta chiar de voi, este mult mai sanatoasa.

Fiecare toxic pe care il ingeram zi de zi odata cu alimentatia si fiecare exces alimentar – chiar si excesul de vitamine face rau – duce in timp la instalarea unor patologii: boala de tiroida, boala de inima, pietre la rinichi, tensiune mare, diabet zaharat, obezitate, tulburari de ciclu mnstrual, patologie de sarcina, modificari canceroase etc.

Chiar si excesul de ceai (mai mult de o cana pe zi) poate duce la formarea pietrelor la rinchi – litiaza oxalica. Tot aici includem si regimul vegetarian care are risc crescut pentru pietrele la rinichi, dar si pentru alte boli.

Ne oprim putin atentia asupra regimului vegetarian – se pare ca o parte din urmarile neplacute ale acestui regim are legatura si cu faptul ca oamenii inteleg gresit principiile unei astfel de diete. De exemplu cartofii prajiri sau excesul de paine si fainoase se intalnesc des la cei cu regim vegetarian, ceea ce nu este deloc un avantaj petru sanatate. Regimul Raw Vegan se pare insa ca are rezultate destul de bune asupra sanatatii, dar mai sunt necesare studii.

Ce puteti manca la birou? Sugestii sanatoase

Supe/ciorbe

Supele de legume, de pui sau de peste sunt ideale pentru o masa de pranz, cu conditia sa nu contina ulei daca au carne (carnea oricum lasa grasimi).

Ciorbele de asemenea sunt indicate. O masa lichida zilnica va aduce un plus de sanatate si totodata va va ajuta sa scadeti in greutate.

Este recomandat un singur fel de mancare la masa, asadar ori alegeti supa/ciorba, ori un alt preparat.

Consumati rar, o data la cateva luni, carne de porc sau de vita.

Foto: Shutterstock.com

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri