5 Pasi ca sa mananci CORECT

Modul in care percepem alimentatia si alegerile pe care le facem zi de zi au un impact semnificativ asupra sanatatii si starii noastre de bine. Medicul nutritionist Serban Damian recomanda cinci pasi catre o alimentatie sanatoasa si un stil de viata echilibrat:

1. Alege sezonier si local

Acest indem nu este doar pentru cei preocupati de stratul de ozon si amprenta de carbon pe care o lasa producerea si transportul alimentelor. Cumparand produse locale te asiguri ca sunt proaspete, iar daca vei cumpara produse de sezon iti vei asigura un regim alimentar mai variat.

Cel mai simplu mod sa impaci ambele obiective este sa cumperi de la producatori locali, de obicei din zonele rurale. Poti sa gasesti produse de sezon si in marile lanturi de supermarketuri, insa de multe ori sunt aduse din alte zone. In pietele mari si pe marginea drumului poti sa ai surpriza sa cumperi alimente provenite din alte tari, prezentate ca fiind locale. Alimentele de sezon se bucura de cea mai mare incarcatura de nutrienti, asadar reprezinta cea mai buna alegere.

2. Ia micul dejun zilnic

La inceputul unei zile, dupa o noapte de repaus alimentar, dar in care organismul nostru a continuat sa functioneze, deci sa consume energie, este un gest absolut firesc si necesar sa ne alimentam, asigurandu-ne astfel o sansa mai mare de ramane sanatosi si de a preveni o serie de afectiuni – s-a observat o crestere a incidentei bolilor cardiovasculare la persoanele care nu obisnuiesc sa manance micul dejun. Incepand sa ne alimentam la primele ore ale zilei, putem sa ne reglam mai bine ritmul meselor si cantitatile de alimente pe care le vom consuma pe durata intregii zile.

Retail jobs

Cei care nu obisnuiesc sa ia micul dejun au un risc mai crescut de a creste in greutate, iar in istoricul celor mai multe persoane cu obezitate se regaseste lipsa micului dejun pe o durata de ani de zile. Desi unii oameni sunt obisnuiti sa isi inceapa ziua doar cu o cafea, ideal este sa o savuram dupa micul dejun. O cana de cafea stimuleaza metabolismul si determina o activitate mentala mai intensa pe parcursul zilei.

Foto: alimentatie echilibrata @ Shutterstock.com

Vizionare placuta


Kudika
27 Martie 2014
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri